Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
A Gazprom orosz állami gázipari monopólium szentpétervári irodaháza 2022. július 27-én. Egy gázturbina-hajtómű nagyjavítására hivatkozva a Gazprom közölte, hogy az Oroszországot Németországgal összekötő Északi Áramlat-1 vezetéken, az orosz gáz nyugatra irányuló szállításának fő útvonalán maximális kapacitásának egyötödére csökkent a gázáramlás.
Nyitókép: MTI/EPA/Anatolij Malcev

További problémákat lát a Gazprom

A Siemens nem teljesíti az Északi Áramlat meghibásodott turbináinak javítására vonatkozó kötelezettségeit, emiatt a portovajai kompresszorállomáson csak egy turbina maradt működőképes, és a gázvezetéken csökkenteni kellett a szivattyúteljesítményt - közölte Vitalij Markelov, a Gazprom helyettes vezetője a Rosszija-24 tévécsatornán.

"Még májusban vártuk, hogy kapunk egy megjavított hajtóművet a Siemenstől, de a mai napig nem kaptuk meg" - mondta Markelov.

"Továbbra is vannak nyitott kérdések a szankciós kockázatokkal kapcsolatban, amelyek megakadályozzák, hogy ezt a gázturbinás hajtóművet visszaszállítsák Oroszországba, és hogy más hajtóműveket javításra küldjünk. Egy másik probléma a meghibásodott motoroké, amelyek a kompresszorállomáson a baleseti meghibásodás miatt kényszerűen leálltak. A Siemens nem végzi el a dolgát a problémák elhárítását illetően" - mondta.

Markelov szerint a kompresszorállomáson hat gázkompresszor-egységet használnak a szükséges nyomás fenntartására. A gázvezeték tervezett áteresztőképességének fenntartásához öt turbinának kell működnie, egy pedig tartalék. Az állomáson már csak egy hajtómű működik, a többinél műszaki problémák léptek fel, vagy elérkezett a nagyjavítás ideje. A tisztségviselő hozzátette, hogy az Oroszország elleni szankciók bevezetése előtt a Gazprom számára nem okozott gondot visszakérni a megjavított hajtóműveket.

Az orosz gázszolgáltató hétfőn jelentette be, hogy a portovajai kompresszorállomáson egy újabb gázturbina-hajtóművet kényszerül leállítani annak esedékes nagyjavítása miatt, aminek következtében az Északi Áramlaton a gázszállítás az addigi napi 67 millió köbméterről a felére, a maximális mennyiség 20 százalékára, azaz napi 33 millió köbméterre csökken.

Címlapról ajánljuk
Ilyen volt a világ 2025-ben
Háború, halál, béke

Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.

Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Amikor egy idegen állat- vagy növényfaj megtelepszik Magyarországon, hajlamosak vagyunk csak ökológiai problémaként gondolni rá, pedig a számlát nem a természet, hanem a gazdaság fizeti. Fertő Imre, a Budapesti Corvinus Egyetem Fenntartható Fejlődés Intézetének professzora az InfoRádióban azt mondta, az igazi veszteség sokszor olyan „láthatatlan” tételekben rejlik, mint a romló vízminőség vagy az eltűnő fajok, ezért fontos a minél gyorsabb cselekvés, továbbá mérsékelni kell az okozott károkat, negatív hatásokat.
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×