INFORÁDIÓ 
2020. október 26. hétfő
Dömötör

facebook

adatlopás

new york times

mark zuckerberg

New York, 2012. május 17.A Facebook internetes közösségi oldal logója látható a technológiai részvényeket forgalmazó elektronikus tőzsde, a Nasdaq indexének alakulását mutató elektronikus kijelzőn New Yorkban 2012. május 17-én. A világ legnagyobb közösségi oldalát üzemeltető társaság, a Facebook 25 százalékkal több elsődleges kibocsátású részvényt dob piacra, mint amennyit eredetileg tervezett. Összesen 421 millió részvényt kívánnak eladni a korábban jelzett 337 millió helyett. A Facebook várhatóan május 18-án vezeti be részvényeit a tőzsdére. (MTI/EPA/Andrew Gombert)

Hackertámadás ért 50 millió Facebook-felhaszálót

Infostart

A New York Times a cégre hivatkozva azt írja, hogy a Facebooknál a héten fedezték fel a biztonsági rendszerben azt a rést, amelyen keresztül elkövethették az adatlopást.

A lap ídézi Mark Zuckerberg alapítót, aki azt mondja, nagyon komolyan veszik a történteket, az ügyben feljelentést tettek, a hibát elhárították.

A Facebook szerint a támadók egy olyan biztonsági hézagot próbáltak kihasználni, amely az úgynevezett "Megtekintés mint" funkcióval kapcsolatos. Ez lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy saját profiljukat úgy lássák, ahogy az a mikroblogon mások számára megjelenik. A szóban forgó funkciót átmenetileg lekapcsolták. Egyelőre nem világos, hogy a hackerek ilyen módon hozzá tudtak-e férni az érintettek Facebook-fiókjain lévő információkhoz.

"Egyelőre nincs bizonyítékunk, ami arra utalna, hogy ezeket a fiókokat feltörték volna" - írta Mark Zuckerberg, a Facebook elnök-vezérigazgatója mikroblogján.

Ellenintézkedésként a Facebook újraindított 90 millió felhasználói fiókot, így azoknak, akik az elmúlt egy évben használták a "Megtekintés mint" funkciót, ismét be kell jelentkezniük a közösségi oldalra. A Facebook részvényei a délután folyamán három százalékot estek a New York-i tőzsdén.

A kibertámadás roppant kényes időben érte a Facebookot, amely nemrég a Cambridge Analytica adatbotrány miatt került reflektorfénybe. A brit-amerikai politikai elemző és tanácsadó cég közel 90 millió Facebook-felhasználó adatainak feldolgozásával igyekezett képet alkotni a választók politikai beállítottságáról, és ennek alapján személyre szabott üzenetekkel próbálta meg befolyásolni őket tudtuk nélkül például a Brexit-kampány idején és az amerikai elnökválasztáskor.

Nyitókép: MTI/EPA/Andrew Gombert
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018