A vontatóhajó személyzete még pénteken jelentette a hatóságoknak, hogy az 5100 tonnás óceánjáró, amellyel csupán három kilométernyi távolságra jutottak a partoktól, léket kapott és elkezdett süllyedni.
Szombaton reggel már a tenger fenekén volt, 70 méteres mélységben, és kifolyt belőle 300 liter gázolaj.
A svéd Gvtaverken hajógyárban a norvég Bergen Line hajózási társaság számára 1927-ben gyártott, 127 méter hosszú, teljesen fehér, kecses, jachtszerű óceánjárót transz-atlanti luxusutazásokra használták.
A náci Németország a II. világháborúban lefoglalta, de a háború után visszakerült a Bergen Line birtokába, és 1970-ig volt forgalomban.
Ekkor eladták egy japán társaságnak, amely a szigetország középső részén lehorgonyozta egy kikötőben, és szállodát, illetve éttermet rendezett be benne.
A Kínában tervezett javítási munkák elvégzése után a hajó - már Scandinavia néven - Svédországba került volna, ahol szintén szállodaként használták volna.