A téli időszakban fontos kérdés, hogy az autókra milyen abroncsot érdemes szereltetni. A biztonságosabb megoldás a speciális téli gumi, de a költségkímélőbb változat a négy évszakos változat, amelyet egész évben lehet használni. Morenth Péter, a Magyar Gumiabroncs Szövetség ügyvezető elnöke az utóbbi alkalmazását csak kisebb teljesítményű autók esetében ajánlja, azoknak, akik nem tesznek meg nagy távolságokat, nem közlekednek autópályán, tehát alapvetően városban autóznak. Nagyobb autókra is kapható már négy évszakos gumiabroncs, de azok szerinte már kompromisszumokat igényelnek.
"A téli abroncs azért jobb, mert olyan az összetétele, hogy biztosítja a biztonságos autózást a téli időszakokban a havas, vizes, kásás és jeges útfelületeken is. Sokkal puhább, mint a nyári gumiabroncs, és azok a lamellák, amelyek minden abroncson ki vannak alakítva, arra törekszenek, hogy minél jobb tapadást, kapaszkodást biztosítsanak az autó számára" – mondta az ügyvezető elnök.
Fontos kérdés, hogy kell-e változtatni a guminyomáson a téli időszakban, a szakember azt javasolja, hogy minden egyes esetben érdemes az autók gyártója által előírt nyomáson tartani az abroncsot, és legalább kéthetente, indulás előtt, hideg gumival beállítani a guminyomást, mert ez biztosítja az optimális használatot a téli időszakokban is. Arra is kitért, hogy az eltérő hőmérséklet miatt a hidegebb időszakokban hozzá kell igazítani a nyomást a gumikban.
Külön figyelmet igényel a pótkerék, ezekben magasabb nyomást írnak elő a gyártók.
Nagyon sokan otthon cserélnek kereket, téli-nyári váltást így oldják meg, de Morenth Péter szerint fontos lenne a cserék alkalmával centrírozzák a kerekeket, mert a sok kátyú és az egyenetlen útburkolatok miatt időszakosan szükséges az ellenőrzés. A Magyar Gumiabroncs Szövetség ügyvezető elnöke arra is felhívta a figyelmet, hogy a négy évszakos gumi sem jelenti azt, hogy ne kellene foglalkozni az autók kerekeivel, mert ezeket is időnként meg kell cserélni az első és a hátsó tengely között, és ilyenkor ezeket is centríroztatni kell.