Szatmáry Kristóf közleményében felidézte: idén nyáron a piacvezető online szálláshely-közvetítő multicég, a Booking erőfölényével visszaélve hónapokig nem utalta tovább a szállásadóknak a beszedett pénzeket.
"A célunk az, hogy egyetlen multicég se hozhassa többé kiszolgáltatott helyzetbe se a pihenni vágyókat, se a nekik szállást kínáló magyar vállalkozókat" - emelte ki.
A javaslat értelmében
a szállásközvetítő platformoknak 45 napon belül teljesíteniük kell a szállásadó felé fennálló fizetési kötelezettségüket. A jövőben az árfolyamkockázatot a közvetítő cég nem terhelheti kizárólag a szállásadóra,
azt egyenlő mértékben kell viselniük - ismertette Szatmáry Kristóf.
Hozzátette: azok a szállásközvetítő cégek, amelyek tevékenysége legalább három vármegyére kiterjed, és a legnagyobb digitális nagyvállalatok, amelyek Magyarország területére szolgáltatnak, kötelesek lesznek magyar nyelvű személyes ügyfélszolgálatot fenntartani, a beérkezett panaszt pedig 30 napon belül érdemben meg kell válaszolniuk.
A törvényjavaslat továbbá megtiltja a tisztességtelen szerződési feltételek alkalmazását a szállásadókkal szemben. Így például a jövőben
a szállásadónak joga lesz vita esetén magyarországi közigazgatási hatósághoz fordulni, a közvetítő cég nem írhat elő egyoldalú fizetési kötelezettséget elszámolási vita esetén,
és a jövőben a közvetítő cég is felelősséggel tartozik az általa közzétett, a vendég által írt vélemény, értékelés tartalmáért - ismertette a politikus.
"A jövőben is elvárjuk, hogy egyetlen multicég se éljen vissza a méretével és az erőfölényével a magyar emberekkel és a magyar vállalkozásokkal szemben" - olvasható a közleményben.