eur:
410.45
usd:
389.99
bux:
79186.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Nyitókép: magyarepitok.hu

Ezért halad lassan a balatoni bringakör felújítása

Révész Máriusz a települési véleményváltozásokat, illetve a természetvédelemmel való egyeztetés összetettségét okolja, hogy évente még mindig csak 20-30 kilométernyi szakaszt tudnak befejezni és átadni. A Tisza-tó példája mutatja, hogy ha kész lesz az egész kör, mi történik majd a forgalommal.

Zötyögve, lassan halad a balatoni bringakör rekonstrukciója - fogalmazott cikkében korábban az Index. Az ügyhöz az InfoRádióban hozzászólt Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár is, igyekezve megmagyarázni, hogy mi miért történik olyan akadozottan.

"Egy 200 kilométernél hosszabb kerékpárútról van szó, és aki évről évre körültekeri a Balatont, észreveheti, hogy évente 20-30 kilométeren javul az út állapota. Sok helyen teljesen új nyomvonalak vannak, új kerékpárutat kellett építeni, illetve kis forgalmú utakat is fel kellett újítani ahhoz, hogy a kerékpárút színvonala javuljon. A déli oldal többé-kevésbé készen van, az északi oldalon Balatonrendesnél van egy szakasz, ahol megszakadt a kerékpárút, ezt az év végére sikerül lezárni" - ecsetelte az államtitkár.

A felújítási tempót - ahogy a Budapest-Balaton bringaút esetében is - az egyeztetések összetettsége befolyásolta, hisz Natura 2000-es területeket, védett erdőt is érint a bringakör. Nem beszélve az önkormányzati érintettségről.

"Vannak olyan részei a kerékpárútnak, amelyek szintén lassítják a folyamatot, Zánkán és Balatonszepezden az önkormányzati választásokat követően mindig újabb és újabb nyomvonalakat ajánlottak a települések. Mostanra úgy látom, mindenütt nyugvópontra került a dolog.

Az északi oldal befejezése így már csak pénzügyi kérdés"

- összegzett Révész Máriusz.

A Balaton partjától távolabb eső települések is részesülni akartak a turizmus előnyeiből, így végül a fejlesztésnek része lett ezek bekapcsolása is a körbe "szárnyvonalakon" keresztül, amik minden kerékpárosnak új kihívásokat jelenthetnek.

A fejlesztés egészére eddig 5-6 milliárd forintot költött a kormányzat.

Hogy mit okoz majd a fejlesztés, az nagyságrendjében látszódhat a Tisza-tó bringás rendezéséből: egyik szezonról a másikra megháromszorozódott a kerékpáros látogatók száma. Mivel a Balatonnál folyamatos a fejlesztés, az emelkedés is folyamatos.

Magyarországon 2010 óta 2000 kilométernyi új kerékpárút épült.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Harangi Szabolcs az újabb izlandi vulkánkitörésről: még a szakértők sem számítottak rá
videó

Harangi Szabolcs az újabb izlandi vulkánkitörésről: még a szakértők sem számítottak rá

Újra működésbe lépett Izlandon egy, a fővároshoz közeli tűzhányó, 2021 óta tizedszer, tavaly december óta pedig hetedszer. Az ELTE TTK Földrajz- és Földtudományi Intézet igazgatója az InfoRádióban elmondta: mindössze háromnegyed órával a kitörés megindulása előtt vették észre a szakemberek az első gyanús jeleket, de szerencsére még időben sikerült kitelepíteni a lakosokat Grindavíkból.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.21. csütörtök, 18:00
Kóka János
a Doktor24-csoport alapító-tulajdonosa
Ledobták a cafeteriabombát: így robbanthatja fel a lakáspiacot az új kormánydöntés

Ledobták a cafeteriabombát: így robbanthatja fel a lakáspiacot az új kormánydöntés

Ahogy korábban már írtunk róla, az Új Gazdaságpolitikai Akcióterv keretén belül a 35 év alatti fiatal munkavállalók esetében a kedvezményes adózású évi 450 ezer forintban maximált béren kívüli juttatási kereten felül, havonta további 150 ezer forintos lakhatási támogatási rendszer kialakításáról döntött a kormány. Milyen hatással lesz ez a lakáspiacra nézve? Miért érheti meg a munkavállalóknak, és milyen fontos kérdéseket kell még tisztázni az indulás előtt? Többek között ezekről kérdeztük az iparág szakértőit.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×