eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Nyitókép: Pexels.com

"Késik, koszos, semmi nem jó" – a MÁV-vezér tudja a megoldást

Utasok tüntettek csütörtökön a Keleti pályaudvar előtt, mert megelégelték a vonatok állandó késését és a vasúti közlekedés egyéb hiányosságait. A MÁV vezetője szerint az államnak új szerelvényeket kell vásárolnia és fel kell újítania a síneket, ha gyorsabb és pontosabb járatokat akar.

"Minden egyes nap, reggel és délután is ugyanúgy késnek a vonatok" – utasok panaszkodtak az Index videósának a vasúti közlekedésre a Keleti pályaudvar előtt rendezett tüntetésen csütörtökön. "Késik, koszos, nem foglalkoznak az emberekkel, semmi nem jó" – hangzott egy másik reklamáció.

A megmozdulást szervező Közlekedő Tömeg Egyesület elnökségi tagja, Gyöngyösi Máté szerint

a létszámhiány már alapvetően befolyásolja a vasúti szolgáltatás színvonalát.

"Vannak olyan járatok, amelyek kimaradnak emiatt. A pénztárak is hamarabb bezárnak, az emberek időben nem tudnak jegyet venni, és a vonatokon például nincsen elég kalauz, ilyen is előfordul" – ismertette.

A MÁV elnök-vezérigazgatója szerint viszont nem a létszámhiány a társaság legnagyobb gondja. Homolya Róbert az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt erről. "38 ezren dolgoznak most a MÁV-csoportban, és körülbelül 1000 betöltetlen álláshely van. Tavaly ez a hiány egy picit több volt, száz fővel. A számok pedig, azt gondolom, hogy nem aggasztóak" – fogalmazott.

Homolya Róbert szerint azért késnek annyit a vonatok, mert a pályák és a szerelvények is öregek.

"30-40 éves hálózaton közlekednek a szerelvények, amiknek az átlag életkora szintén 30-40 év. Döntést kell hoznia a tulajdonosunknak, a magyar államnak, hogy befektet-e most a következő 30-40 évre, vagy egyébként 20-30 éves szerelvényeket újítgatunk fel. Hogyha mondjuk a légkondicionálást, a zárt láncú wc-t és az elektronikus ajtót felszereljük ezekre a régi szerelvényekre, az körülbelül 70-80 millió forintba kerül – ismertette –, egyébként meg 420-430 millió forintból teljesen új, 200 kilométer per órára levizsgázott, teljesen modern IC+ kocsikat tudunk gyártani a MÁV-Start saját üzemében Szolnokon."

A további fejlesztési tervekről Lopper Dániel, a MÁV kommunikációs igazgatója tájékoztatott: "Azt tervezzük, hogy 2025-ig a menetidőt Budapest és Debrecen között két óra alá csökkentjük, Budapest és Miskolc között pedig egy és háromnegyed óra közelébe csökkentjük" – ismertette.

A vonatközlekedés problémái az önkormányzati választás kampányában

elérték a politika ingerküszöbét is.

Az MSZP lemondásra szólította föl Homolya Róbertet, a vasúttársaság elnök-vezérigazgatóját. A Fidesz azzal vágott vissza, hogy a MÁV-ot a szocialista kormányok tették tönkre.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
Megállíthatatlanul törnek előre az oroszok Donbaszban, csúcsmodern vadászbombázót veszített Moszkva – Ukrajnai háborús híreink szombaton

Megállíthatatlanul törnek előre az oroszok Donbaszban, csúcsmodern vadászbombázót veszített Moszkva – Ukrajnai háborús híreink szombaton

Az orosz csapatok jelentős területi nyereségeket értek el az elmúlt időszakban Ukrajnában, ami aggodalomra ad okot az ukrán vezetés körében. A Bloomberg elemzése szerint Oroszország az elmúlt héten több területet foglalt el, mint 2024 bármely korábbi időszakában, miközben az ukrán erők egyre nehezebb helyzetbe kerülnek a frontvonalakon - számolt be róla a Kijiv Independent. Az orosz légierőhöz szorosan kapcsolódó, nyugalmazott pilóta által szerkesztett „Fighterbomber” Telegram-csatorna jelentette, hogy Moszkva ismételten elveszített egy Szu-34-es vadászbombázót. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború lefrissebb eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×