eur:
414.38
usd:
392.27
bux:
79173.14
2024. december 7. szombat Ambrus
Nyitókép: Pexels.com

"Késik, koszos, semmi nem jó" – a MÁV-vezér tudja a megoldást

Utasok tüntettek csütörtökön a Keleti pályaudvar előtt, mert megelégelték a vonatok állandó késését és a vasúti közlekedés egyéb hiányosságait. A MÁV vezetője szerint az államnak új szerelvényeket kell vásárolnia és fel kell újítania a síneket, ha gyorsabb és pontosabb járatokat akar.

"Minden egyes nap, reggel és délután is ugyanúgy késnek a vonatok" – utasok panaszkodtak az Index videósának a vasúti közlekedésre a Keleti pályaudvar előtt rendezett tüntetésen csütörtökön. "Késik, koszos, nem foglalkoznak az emberekkel, semmi nem jó" – hangzott egy másik reklamáció.

A megmozdulást szervező Közlekedő Tömeg Egyesület elnökségi tagja, Gyöngyösi Máté szerint

a létszámhiány már alapvetően befolyásolja a vasúti szolgáltatás színvonalát.

"Vannak olyan járatok, amelyek kimaradnak emiatt. A pénztárak is hamarabb bezárnak, az emberek időben nem tudnak jegyet venni, és a vonatokon például nincsen elég kalauz, ilyen is előfordul" – ismertette.

A MÁV elnök-vezérigazgatója szerint viszont nem a létszámhiány a társaság legnagyobb gondja. Homolya Róbert az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt erről. "38 ezren dolgoznak most a MÁV-csoportban, és körülbelül 1000 betöltetlen álláshely van. Tavaly ez a hiány egy picit több volt, száz fővel. A számok pedig, azt gondolom, hogy nem aggasztóak" – fogalmazott.

Homolya Róbert szerint azért késnek annyit a vonatok, mert a pályák és a szerelvények is öregek.

"30-40 éves hálózaton közlekednek a szerelvények, amiknek az átlag életkora szintén 30-40 év. Döntést kell hoznia a tulajdonosunknak, a magyar államnak, hogy befektet-e most a következő 30-40 évre, vagy egyébként 20-30 éves szerelvényeket újítgatunk fel. Hogyha mondjuk a légkondicionálást, a zárt láncú wc-t és az elektronikus ajtót felszereljük ezekre a régi szerelvényekre, az körülbelül 70-80 millió forintba kerül – ismertette –, egyébként meg 420-430 millió forintból teljesen új, 200 kilométer per órára levizsgázott, teljesen modern IC+ kocsikat tudunk gyártani a MÁV-Start saját üzemében Szolnokon."

A további fejlesztési tervekről Lopper Dániel, a MÁV kommunikációs igazgatója tájékoztatott: "Azt tervezzük, hogy 2025-ig a menetidőt Budapest és Debrecen között két óra alá csökkentjük, Budapest és Miskolc között pedig egy és háromnegyed óra közelébe csökkentjük" – ismertette.

A vonatközlekedés problémái az önkormányzati választás kampányában

elérték a politika ingerküszöbét is.

Az MSZP lemondásra szólította föl Homolya Róbertet, a vasúttársaság elnök-vezérigazgatóját. A Fidesz azzal vágott vissza, hogy a MÁV-ot a szocialista kormányok tették tönkre.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Rudolf Péter: a shakespeare-i tükör folyamatosan itt van az orrunk előtt

Rudolf Péter: a shakespeare-i tükör folyamatosan itt van az orrunk előtt

Szombaton mutatják be a Pesti Színházban Spiró György Az imposztor című komédiáját, amely az ősbemutató után több mint negyven évvel új befejezést kapott. A főbb szerepekben Kern András, Fesztbaum Béla, Seress Zoltán, Szilágyi Csenge, Wunderlich József, Majsai-Nyilas Tünde, Kőszegi Ákos, Igó Éva és Medveczky Balázs lép színpadra. Az előadásról Rudolf Péter rendező beszélt az InfoRádióban.

Jelentősen emelkedhet Paks II ára, de ehhez újra kell nyitni a szerződéseket

Az infláció, az ellátási láncok sérülése, megszakadása, az építőanyag-költségek emelkedése és még sok más tényező befolyásolhatja a paksi atomerőmű bővítésének árát – mondta a Portfoliónak az orosz fővállalkozó Roszatom leányvállalatának szenior alelnöke; Alexandr Merten arról is beszélt a portálnak, hogy annak érdekében, hogy a Paks II projekt ne jusson zsákutcába, a szerződés egyes rendelkezéseit módosítani kell. Weinhardt Attila, a portál munkatársa segít tisztán látni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.09. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
Tovább esett a magyarországi gázfogyasztás, de régiós gázhubbá válhatunk egy fontos lépéssel

Tovább esett a magyarországi gázfogyasztás, de régiós gázhubbá válhatunk egy fontos lépéssel

Az ipari igények visszaesése és az átlagnál melegebb hőmérsékleti viszonyok miatt európai szinten 20, hazai szinten pedig 23 százalékkal csökkent a földgázkereslet a krízist megelőző időszak átlagfogyasztásához képest a 2023/24-es gázévben, Magyarország esetén 8,3 milliárd köbméterre – mutatott rá Ságvári Pál a magyarországi gázpiac elmúlt évének áttekintéséről szóló minapi eseményen. A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) stratégiai és nemzetközi ügyekért felelős elnökhelyettese a szállítási tarifamodell potenciális módosításáról is beszélt, amelyről nyilvános konzultációt indított a Hivatal, és amelynek esetleges átalakítása még inkább felértékelheti a CEEGEX magyar gáztőzsde régióban egyébként is erősödő pozícióját.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×