eur:
395.28
usd:
366.7
bux:
65382.19
2024. március 28. csütörtök Gedeon, Johanna
Közúti ellenőrzésre figyelmeztető tábla a budapesti Nagykőrösi úton telepített Véda közúti intelligens kamerának nevezett új fix traffipaxok közelében 2016. április 4-én. Az új kamerák, amelyek április 5-én reggeltől fognak működni, sebességmérés mellett - a többi között - forgalomszámlálásra és többféle szabályszegés felismerésére, dokumentálására is alkalmasak. A rendszer 160 mobil sebességmérőt, valamint az ország egész területén 365 fixtelepítésű komplex közlekedésellenőrző pontot (KKEP) foglal magában, 134 útszakaszon.
Nyitókép: Koszticsák Szilárd

Hogyan lehetnének biztonságosabbak az utak?

Az átlagsebesség-mérés vagy a sebességhatárok csökkentése révén is kevesebb lehetne a baleset - írta a Vezess.hu.

Franciaországban és Spanyolországban is csökkentették néhány úton a sebességhatárokat. Az előzetes adatok szerint ennek hatására az év második felében kevesebb baleset is történt a francia úthálózaton.

Az autós portál megjegyzi, a lakott területen kívül 80 km/órás sebességhatárt alkalmazó Dániában és Hollandiában 37-37 közlekedési balesetben elhunyt ember jut egymillió lakosra, Norvégiában és Svájcban 26-26. A leglassabb Svédországban 27, ahol rengeteg helyen csak 70-nel lehet menni. Eközben Franciaországban 54, Spanyolországban 39 az elhunytak száma - míg Magyarországon 62.

Úgy tűnik, hogy az egyre gyorsuló járműparkkal párhuzamosan a sebességhatárok csökkentése lesz a kormányok egyik, viszonylag gyorsan bevethető eszköze, ha a közlekedésbiztonság javításának szándékát hangsúlyozzák. Németországban is évek óta komoly társadalmi vita zajlik a sebességhatárokról, ám még nincs változás.

A rendőrség már 2013-ban felméréseket végzett az átlagsebesség-mérés bevezetéséről.

Ez azt jelenti, hogy egy adott útszakasz több pontján járműazonosító és egyben sebességmérő műszerek figyelik a forgalmat: azonosítják a járműveket, folyamatosan mérik a sebességüket, és a szakasz végén átlagsebességet számolnak. Ha ez az átlagsebesség magasabb az adott úton megengedettnél, akkor a rendszer automatikusan eljárást indít a gyorshajtó ellen.

A Vezess.hu cikke szerint 2013-ban tizenegy hónap alatt 14.416 személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt a hazai utakon, míg 2018 hasonló időszakában 15.594. Annak ellenére emelkedett a szám, hogy működésben lépett az 525 traffipaxból álló VÉDA-rendszer.

Néhány hónappal ezelőtt Halmosi Zsolt rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes az InfoRádióban arról beszélt, hogy dolgoznak a rendszer kialakításán.

A portál nmezetközi példákat idéz arról, hogy pirosra vált a lámpa a csekély forgalom ellenére, amennyiben túl gyorsan érkezik az autó.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.03.28. csütörtök, 18:00
Havasi Katalin
a Házi Gyermekorvosok Egyesületének elnöke
Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Marija Zaharova, az orosz külügyminisztérium szóvivője azt mondta, az Iszlám Államnak nem voltak meg a képességei egy a krasznogarszkihoz hasonló terrortámadás kivitelezésére, és Ukrajnára és a Nyugatra igyekezett terelni a gyanút. Kirilo Budanov, az ukrán katonai hírszerzés feje úgy nyilatkozott, Oroszországnak legkésőbb február közepe óta tudomása volt a készülő támadásról, ennek ellenére nem tettek semmit. A harkivi rendőrség vezetője szerint Oroszország egy új típusú irányított bombát vethetett be a városban szerdán, az UMPB D-30-at.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×