eur:
411.04
usd:
392.33
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Meglepő eredmények a magyar téligumi-teszten

Meglepő eredmények a magyar téligumi-teszten

Hatodik alkalommal került sor a téligumi-tesztre a Hungaroringen található tanpályán.

A nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu által szervezett eseményen tavalyhoz hasonlóan 19 szettet vizsgáltak meg a szakemberek, köztük ötféle új, négy évszakos típus, valamint egy új és egy használt nyári garnitúra is szerepelt a teljes körű összehasonlíthatóság érdekében.

Az idei tesztek, melyeket a szakemberek télies hidegben, 1 és 3 °C közötti hőmérséklet-értékeken végeztek, mind a száraz, mind a vizes, mind pedig a jeges (vizes műgyantával modellezett) úton való megállást vizsgálták különböző sebességek mellett. Emellett sor került a csúszós úton mutatott kapaszkodóképesség, a gördülési ellenállást mutató kigurulás, a kopás, illetve a menetzaj mérésére is. A teszten az itthon legelterjedtebb méretű (195/65 R15) abroncsok szerepeltek.

Míg száraz és nedves aszfalton még hidegben is elviselhető teljesítményt nyújtanak a nyári abroncsok, addig havas, jeges útviszonyok mellett a téli gumit semmi sem képes helyettesíteni. A legjobb téli gumikkal felszerelt autó féktávolsága jeges úton 40 km/óráról lefékezve 21 méter alatt marad, ugyanaz a jármű nyári gumival 37 métert tesz meg a megállásig, és nincs jelentősége, hogy használt nyári gumit, vagy a fél éve kategóriagyőztes új nyári abroncsot használjuk - derült ki a teszten.

A vizsgálatban részt vevő abroncsok az egyes szempontoknak különböző mértékben tettek eleget. Száraz úton - fagypont felett – a Michelin négyévszakosa, míg vizes úton a Vredestein téli abroncsa volt a legjobb, mindkét teszt második helyezettje a Continental téli gumija volt. Jeges úton fékezhetőségben a Bridgestone, míg kapaszkodási képességben a Continental volt a legjobb. A legcsöndesebbnek szintén a Bridgestone bizonyult, ugyanakkor a gördülési ellenállás szempontjából a Hankook bizonyult a legjobbnak. Kopási kép tekintetében 7 abroncs is a maximális pontszámot kapta, valamennyien téli abroncsok.

Meglepetés, hogy az ez egyre divatosabb négy évszakos gumik közül négy esetében is sikerült a jeges útviszonyoknak megfelelő változatot kihozniuk a gyártóknak, de a különböző szempontok összesítése során világosan látható, hogy ez az abroncsfajta a téli időszakokban komoly teljesítménybeli kompromisszumok vállalását jelentheti.

A magyar átlagos téli útviszonyoknak megfelelően a száraz, nedves és jeges aszfalton mért fékutakat, illetve a jeges úton mért kapaszkodást 20-20 százalékos, a kopást 10 százalékos, míg a zajszintet és a gördülési ellenállást 5-5 százalékos súlyozással értékelve a hazai téligumiteszt 2017 az alábbi sorrendet eredményezte:

Abroncsszázalék*értékelés
Continental WinterContact TS 86096%nagyon jó
Hankook W452 Winter iCept RS292%nagyon jó
Bridgestone Blizzak LM00191%nagyon jó
Nexen WinGuard SnowG WH288%
Michelin Alpin 588%
Goodride SW602 All Season (négyévszakos)87%kielégítő
Laufenn LW31 I Fit87%kielégítő
Vredestein Quatrak 5 (négyévszakos)87%kielégítő
Goodyear UltraGrip 986%kielégítő
Barum Polaris 385%kielégítő
Toyo Snowprox S94385%kielégítő
Firestone Winterhawk 384%feltételesen ajánlott
Nexen N'Blue 4Season (négyévszakos)84%feltételesen ajánlott
Infinity Winter Hero INF-04984%feltételesen ajánlott
Goodyear Vector 4Seasons (négyévszakos)82%feltételesen ajánlott
Használt téli gumi79%nem ajánlott
Michelin CrossClimate (négyévszakos)78%nem ajánlott
Új tesztgyőztes nyári gumi77%nem ajánlott
Használt prémium nyári gumi69%nem ajánlott
        

* százalékos pontszám, a teszten tapasztalt legjobb jellemzőkhöz viszonyítva

Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×