eur:
386.92
usd:
356
bux:
68088.24
2024. május 17. péntek Paszkál
Nyitókép: Pixabay.com,

Vereczkey Zoltán: még öt évet ezzel a közlekedésszervezési koncepcióval a főváros nem bír ki következmények nélkül

A budapesti közlekedésszervezés súlyos problémáira hívja fel a figyelmet a fővárosi és főváros környéki vállalkozások részére írt nyílt levélben a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara.

A Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara elnöke szerint a jelenlegi budapesti közlekedésszervezésben az eljutási idő nem tervezhető.

"A gazdasági növekedés gátjává vált már az a közlekedésszervezési gyakorlat, amely a forgalmi áteresztő kapacitások csökkentését és a tiltást ismeri egyedüli szervezési eszközként. Mi azt gondoljuk, hogy össze lehet egyeztetni mind a környezetvédelmi, mind a közlekedési szempontokat, de az nem lehetséges, hogy az ország fővárosa, Budapest, a gazdasági centrum olyan közlekedési kínálattal rendelkezzen, amelyben az eljutási idő semmilyen módon sem tervezhető" – mondta az InfoRádióban Vereczkey Zoltán, hozzátéve, a múlt héten személyesen találkozott Karácsony Gergely főpolgármesterrel, ám a kéréseikre kategorikus "nem" volt a válasz.

Fel kellene szerinte függeszteni a mobilitási tervet; újabb parkolóházakat követelnek és a P+R parkolók fejlesztését. A követeléseik között szerepel az is, hogy szüntesse meg a főváros az indokolatlan helyeken felfestett kerékpársávokat. "A kerékpáros város gondolata nagyon szép dolog, de Magyarországon és Budapesten ez nem tud és nem fog megvalósulni" – jelentette ki, és biztonságos kerékpárutakat kellene építeni, és nem a közlekedési főútvonalak áteresztőképességét kellene csökkenteni.

Meghirdették az "El a kezekkel a budapesti alsó rakpartoktól" programot is. "Bármit korlátozunk az alsó rakparton, Duna-parton, az a belső területeken fog forgalmi növekedést okozni, és természetesen az a cél, hogy a környezetszennyezés legyen kevesebb, az éppen ellenkezőleg fog megvalósulni, magasabb környezetszennyezés lesz" – mondta.

Azt is kérték, hogy a főváros tegye lehetővé a tisztán elektromos gépjárművek Lánchídon történő áthaladását.

"Aztán van ez a generális kérésünk, hogy amikor a kormányzat valamiféle budapesti közlekedésszervezési projektbe fog, akkor mindenképpen kérjük a fővárost, hogy támogassa. Itt elsősorban a Duna-hidak építéséről van szó" – mondta Vereczkey Zoltán.

Még öt évet szerinte ezzel a közlekedésszervezési koncepcióval a főváros nem bír ki következmények nélkül.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Demkó Attila: Harkiv elfoglalásához kevés az ottani orosz erő

Demkó Attila: Harkiv elfoglalásához kevés az ottani orosz erő

Miközben az amerikaiak továbbra is ragaszkodnak ahhoz, hogy fegyvereiket csak Ukrajna megszállt részein vethetik be orosz erők ellen, egy ukrán katona a The Telegraph-nak arról beszélt, hogy az ukrán seregek frusztráltak amiatt, hogy tétlenül kell nézniük Vlagyimir Putyin katonáinak felsorakozását a határövezet orosz oldalán, és így Harkiv el fog esni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×