eur:
393.63
usd:
369.03
bux:
65691.74
2024. április 23. kedd Béla

Hollywoodi dilemma: sztárral vagy nélküle?

Nemrég mindenki meglepetésére szakított Tom Cruise-zal és produkciós vállalatával a Paramount. A filmstúdió a sztár viselkedésével magyarázta az esetet, a döntésnek azonban most a közgazdászok is utána jártak. És belátták: helyesen határozott a Paramount vezetése.

A válásnak sokkal egyszerűbb a magyarázata: a sztár egyszerűen nem hozott annyit, mint amennyit vitt. Tom Cruise és a korábbi esetek, Mel Gibson, Lindsay Lohan és más sztárok kirúgásának apropóján a gazdasági szakemberek annak jártak utána: megéri-e egy neves, de igen drága színészt foglalkoztatnia a hollywoodi produkcióknak.

A Pennsylvania Egyetem közgazdasági professzora a következőket mondta: azt ugyan nem lehet tudni, mi járhatott Redstone úr, a Paramount vezetőjének a fejében, amikor kirúgta Tomot, az azonban biztos, hogy nem lehetett gazdaságos kifizetni számára azt a rengeteg pénzt.

Nincs szoros összefüggés

Statisztikai összefüggés nincs a sztárok és a siker között - mondta egy másik amerikai professzor, aki csaknem 200 film sikerességét, és gazdaságosságát tekintette át 1991 és 1993 között. Szerinte sokan gondolják azt, hogy a híres színészek alkalmazása automatikusan sikerre viszi a filmet, ez azonban nem igaz.

Számos példa van arra, ahogy a filmgyárak úgy is hatalmas haszonra tehetnek szert, ha a stáblistán nem dominálnak a nagy nevek: ilyenek voltak a Shrek filmek, az E.T. és a Star Wars mozik is.
Nem váltott ki viszont túl nagy érdeklődést a nézőkből a Földre szállt boszorkány című, tavaly készült alkotás annak ellenére, hogy a főszerepet Nicole Kidman játszotta, a film költségvetése pedig elérte a 85 millió dollárt. A produkció az Egyesült Államokban eladott jegyekből csak mintegy 65 millió dolláros bevételt hozott.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.23. kedd, 18:00
Sz. Bíró Zoltán
történész, Oroszország-szakértő
Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Az első számú globális megatrend lett a mesterséges intelligencia boom, ami alapjaiban ír át üzleti modelleket, diszruptálhat iparágakat és felborítja az eddigi játékszabályokat. Egy teljes konferencianapon keresztül azzal foglalkozunk az AI in Business c. rendezvényünkön, milyen változásokat hoz az AI az üzlet számára az egyes szektorokban és területeken. Mellébeszélés helyett üzleti stratégiákat, valós megoldásokat és use case-eket mutatnak be a témát ismerő tanácsadók, IT-beszállítók, és azok a vállalati vezetők, akik már aktívan keresik vagy már meg is találták az AI-ban rejlő üzleti lehetőségeket. A Portfolio AI in Business rendezvényéről ebben a cikkünkben számolunk be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×