A brit kiskereskedelmi óriás a gatesheadi szupermarketben vezette be kísérleti jelleggel az új technológiát, amely a "Scan as you Shop" szolgáltatást használó vásárlók bevásárlókocsijait méri le a fizetés előtt - írja a Grocery Gazette híradása nyomán a Portfolio.
A rendszer a mérlegek segítségével ellenőrizni tudja, hogy a vásárló mindent beolvasott-e, illetve jól olvasta-e be az árakat a vásárlás során. A kísérlet célja, hogy figyelmeztesse a vásárlókat az esetlegesen kihagyott vagy hibásan beolvasott termékekre, csökkentse a dolgozók által végzett manuális ellenőrzések számát, rövidítse a sorban állási időt és egyszerűsítse a fizetési folyamatot.
A vásárlók részéről nem osztatlan a siker, többen ugyanis a repülőtéri biztonsági ellenőrzéshez vagy a határellenőrzéshez hasonlították az új eljárást.
Vannak, akik a már működő önkiszolgáló rendszer állandó technikai problémái miatt kételkednek az új módszer megbízhatóságában, mások pedig sérelmezik, hogy alapból tolvajként kezelik őket. Sőt, olyan is akadt, aki szerint ha ennyire nem bíznak a vásárlókban, inkább szüntessék meg az önkiszolgáló kasszákat és hozzák vissza a pénztárosokat - írja a lap.
Az új fejlesztés része a Tesco átfogó biztonsági fejlesztéseinek, amelyekkel a növekvő bolti lopások és egyéb kiskereskedelmi bűncselekmények ellen kívánnak fellépni. A vállalat nemrég egy 24 órás biztonsági központot is létrehozott Daventryben, hogy hatékonyabban felléphessen a boltjait célzó bűnözőkkel szemben.








