Dipak Prasad Bastola repülőmérnök, a vizsgálóbizottság tagja kiemelte, hogy szakmai hiányosságok, a kötelező műveleti eljárások hiányos végrehajtása, valamint a nem megfelelő beállítások vezettek a Yeti Airlines ATR-72 típusú repülőgépének január 15-i szerencsétlenségéhez. "A hajtómű alapjáratban működött, és így nagyon lecsökkent a gép sebessége" - emelte ki Bastola. Hozzátette még, hogy a repülőgép a hajtóművek hibás beállítása után mindössze 49 másodpercig tudott levegőben maradni, majd a földbe csapódott.
Mint arról az Infostart is beszámolt, a repülőgép fedélzetén tartózkodó mind a 68 utas, köztük két kisgyermek és 15 külföldi állampolgár, valamint a személyzet négy tagja életét vesztette a katasztrófában, amely Nepálban az elmúlt három évtized legsúlyosabbja volt. Ennél súlyosabb tömegszerencsétlenség 1992-ben történt: akkor a pakisztáni nemzetközi légitársaság Katmanduba tartó Airbus A-300 járata 167 utassal a fedélzetén egy hegyoldalba csapódott, a balesetet senki sem élte túl.
2000 óta közel 350 ember halt meg repülőgép- vagy helikopterbalesetben Nepálban. Az Európai Unió 2013-tól biztonsági aggályokra hivatkozva kitiltotta a nepáli légitársaságokat az unió légteréből.