eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Pexels.com

Nagyon ritka az ukrán utasszállítóéhoz hasonló katasztrófa - visszatekintő

Teherán mellett szerdán reggel lezuhant egy Boeing 737-es típusú ukrán utasszállító gép, a fedélzetén tartózkodó 167 utas és 9 fős személyzet életét vesztette.

2010. január 25. – Az Ethiopian Airlines Boeing-737-800-as típusú gépe a bejrúti repülőtérről való felszállás után a térségben tomboló vihar miatt a levegőben kettétört és a tengerbe zuhant. A balesetet a gépen tartózkodó 83 utas és a 7 tagú személyzet közül senki sem élte túl.

2010. április 10. – A szmolenszki Szevernij repülőtér közelében leszállás közben

lezuhant a Lech Kaczynski lengyel államfőt és kíséretét szállító Tu-154M típusú repülőgép,

2010. május 12. – A líbiai Tripoli repülőterén lezuhant az al-Afrikíja (Afriqiyah Airways) líbiai légitársaság Dél-Afrikából érkező gépe 93 utassal és a 11 tagú személyzettel a fedélzetén. A katasztrófát

csak egy kilencéves holland kisfiú élte túl.

2010. május 22. – A dél-indiai Mangalorban 158 ember halt meg, amikor az Air India Express légitársaság Dubajból érkező Boeing-737-800 típusú gépe túlfutott a leszállópályán, és egy erdő fáinak ütközve lángba borult.

2010. július 28. – A pakisztáni Iszlámábád közelében lezuhant a helyi Air Blue légitársaság repülőgépe, a fedélzetén tartózkodó 146 utas és 6 tagú személyzet életét vesztette.

2012. április 20. – A pakisztáni Iszlámábád közelében lezuhant a Bhoja (Bodzsa) légitársaság Boeing-737-es típusú utasszállító repülőgépe, a 122 utas és a 9 tagú személyzet életét vesztette.

2012. június 3. – A nigériai Lagosban lakónegyedre zuhant egy személyszállító repülőgép, amelyen 153 ember tartózkodott.

A tragédia áldozatainak száma meghaladta a 200-at, mert a becsapódás helyszínén lakók közül is sokan életüket vesztették.

2014. március 8. – Az Indiai-óceán déli részén nyom nélkül eltűnt a Malaysia Airlines légitársaság Kuala Lumpurból Pekingbe tartó Boeing-777-es utasszállító gépe, fedélzetén 239 emberrel.

2014. július 17. – Ukrajnában, az orosz szakadárok által ellenőrzött területen

lezuhant egy malajziai utasszállító repülőgép, 280 utasa és 15 főnyi személyzete életét vesztette.

A vizsgálat szerint a nemzetközi légifolyosón haladó Boeing-777-es gépet

rakétával lőtték le.

2014. július 24. – Mali északi részén lezuhant az Air Algérie légitársaság Ouagadougouból Algírba tartó járata, fedélzetén 110 utassal és 6 fős személyzettel. A balesetet senki nem élte túl.

2014. december 28. – Indonéziában lezuhant az AirAsia malajziai székhelyű fapados légitársaság Surabayából Szingapúrba tartó járata, a fedélzeten tartózkodó 162 ember életét vesztette.

2015. március 24. – A francia Alpokban lezuhant a Germanwings diszkont légitársaság Barcelonából Düsseldorfba tartó járata 144 utassal és 6 főnyi személyzettel a fedélzetén, a katasztrófát senki nem élte túl. A vizsgálat szerint

a súlyos depresszióban szenvedő másodpilóta szándékosan vezette a hegynek a repülőgépet.

2015. október 31. – A Sínai-félszigeten lezuhant a Kogalymavia (nemzetközi nevén Metrojet) orosz légitársaság Sarm-es-Sejkből Szentpétervárra tartó repülőgépe,

a fedélzetén tartózkodó 224 ember életét vesztette. A vizsgálat szerint a tragédiát az Iszlám Állam dzsihadista szervezet által elkövetett terrorcselekmény okozta.

2016. december 25. – A Fekete-tengerbe zuhant az orosz védelmi minisztérium katonákat, az Alekszandrov kórus tagjait, továbbá újságírókat Szocsiból Szíriába szállító Tu-154 típusú repülőgépe. A balesetben 92 ember vesztette életét.

2017. június 7. – A mianmari hadsereg Y-8F-200 típusú, kínai gyártmányú katonai repülőgépe fedélzetén 122 emberrel az Andamán-tengerbe zuhant, nem sokkal azután, hogy felszállt a Mianmar déli részében fekvő Mjeik városából.

2018. április 11. – A felszállást követően lezuhant egy katonai repülőgép az Algírtól 30 kilométerre délre fekvő Bufárik mellett található katonai támaszpontnál.

A szerencsétlenségben 257 ember meghalt, többségük az algériai hadsereg személyzete, illetve a családtagjaik.

Ez volt Algéria történelmének legsúlyosabb légi katasztrófája.

2018. május 18. – 104 utassal és 9 fős legénységgel a fedélzetén lezuhant egy Boeing 737-200 típusú utasszállító repülőgép nem sokkal a felszállást követően a havannai José Martí nemzetközi repülőtérnél. A balesetben 111 ember halt meg, ketten túlélték a katasztrófát.

2018. október 29. – 189 ember halt meg, amikor nem sokkal a felszállás után a tengerbe zuhant a Lion Air indonéz légitársaság Jakartából Bangka szigetre tartó Boeing 737 MAX 8 típusú utasszállító gépe.

2019. március 10. – Röviddel felszállás után lezuhant az Ethiopian Airlines Boeing 737 MAX 8 típusú utasszállító gépe Addisz-Abeba közelében. A gépen tartózkodó 157 ember – 30 ország állampolgárai – életét vesztette.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×