A kínai autóipari szaksajtó szerint a féltucatnyi márkát jegyző GWM (Great Wall Motors) újabb branddel rukkol elő: a ZX első modellje egy "újenergiás", D+ kategóriás luxus-szedán lesz - írja az Autószektor. Az elegáns, tekintélyt parancsoló, közel 5,5 méter hosszú autóról eddig mindössze egyetlen látványterv került napvilágra. Annyit lehet még tudni róla, hogy a motorháztető alatt egy erőteljes villanymotor lesz, amely lenyűgöző teljesítményt és "környezetbarátságot" kínál majd.
Egyelőre nem nyilvánosak a konkrét specifikációk, de mint írják, arra lehet számítani, hogy kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára.
Az egy feltöltéssel megtehető távolságnak is impozánsnak kell lennie, hogy fel tudja venni a versenyt a konkurenciával.
A magazin azt is írja, hogy a kényelmes és fényűző belső is szinte kész tényként kezelhető. Megjegyzik, aki figyelemmel kíséri a kínai autóipar hajmeresztő fejlődését, tudhatja, hogy az autós luxuskellékek előállításában sincs lemaradásban a nyugati versenytársakkal szemben. A kínai autós portálok szerint a ZX szalonja kiváló minőségű anyagok, modern technológia és átgondolt ergonómia ötvözetét kínálja majd, nyilvánvalóan tágas belső térrel, maximális kényelmet biztosító ülésekkel a vezető és az utasok számára.
A luxus-szedán bevezetésének egyelőre még nincs időpontja, de, mint írják, a hírek szerint az autót nem a GWM kereskedői hálózatán keresztül fogják értékesíteni. A GWM utoljára nyolc éve dobott piacra szedánt, így
a ZX megjelenése fontos esemény lesz a vállalat számára, nagy lesz körülötte a felhajtás.
Az 1984-ben alapított, magánkézben lévő GWM európai szemmel is hatalmas vállalatkonglomerátum, holott csak az nyolcadik legnagyobb autóipari vállalat Kínában. A SUV-ok és nagy pick-upok terén azonban piacvezető odahaza, és olyan autómárkák tartoznak hozzá, mint a Haval, a Tank, az Ora, a Wey, a GWM Pickup és Poer. Ezt a márkasereget fogja gyarapítani a luxusfrontra bevetendő ZX - írja az autós szakportál.