Infostart.hu
eur:
382.4
usd:
327.79
bux:
0
2025. december 5. péntek Vilma
Nyitókép: Pixabay

Knezsik István: már a hibrid a kedvenc, pedig a modern dízelt sem kellene temetni

Tavaly 107 ezer új autót vásároltak Magyarországon: a dízel- és elektromos autók alig fogynak, a hibridek ugyanakkor tarolnak – erről beszélt az InfoRádióban a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció elnöke, Knezsik István.

Érdekes évet zárt az új autók piaca Magyarországon, 107 ezer kocsi kulcsát nyomták első tulajdonosa kezébe. Mint Knezsik István, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció elnöke az InfoRádióban elmondta, továbbra is a benzinesek a főszereplők.

"Tizenkétféle hajtásláncról beszélünk, ami lehetséges jövő; gyakorlatilag a benzines autók azok, amelyek jelentős mértékben piacra jutottak. Érdekes módon a dízelesekről mindenki azt mondja, hogy kevésbé fogynak már, én felelősséggel állítom, hogy a dízelmotoros járművek az új Euro 6.2-es motorral, folyamatos karbantartással jobb levegőt engednek ki, mint egy szmogos napon a városban a benzines. Sajnos a gyártók a kereslet hiánya miatt egyre kevesebb ilyen típusú motorral szerelt járművet hoznak a piacra" – részletezte Knezsik István.

Felfelé ívelő pályán vannak a plug-in (tölthető) hibridek, ez azoknak lehet jó szerinte, akik a mindennapjaikat hatótávolságon belül élik, de mégis szeretnének egy hosszabb útra elmenni úgy, hogy nem kell folyamatosan elektromos töltőt keresniük.

"Abban a pillanatban, ahogy a hatótávolságot elhagyjuk, a benne lévő akkumulátor tömege – ami két-háromszáz kiló is lehet autónként – többlet tömegként van jelen, ennek a mozgatása többlet energiát igényel. Tehát aki folyamatosan kimegy a hatóságon kívülre, ez nem vonzó.

De ma már szinte minden autó úgynevezett kishibrid; egy pici akkumulátor és egy elektromotor az első tömegmegmozgatásához benne van, ezzel valódi csökkentést lehet elérni a fogyasztásban,

de a különböző hajtásláncok mixe volt jellemző a tavalyi év értékesítésére. Egy picivel több tisztán elektromos autót is vásároltak 2023-ban a Magyarországon vásárlók."

Az összkép szerint a dízel és a tisztán elektromos alig fogy, míg "a hibridek tarolnak", de szerinte a legfontosabb üzenet az, hogy a vásárlók bátran keressék fel a márkakereskedéseket, az ott lévő szakértőkkel beszéljék meg, hogy milyen típusú utazásokhoz kell autó (munkába járás, mindennapok, élmény, szabadság), milyen hatótávolságokat használnak, és ennek tükrében megfelelő, a leggazdaságosabban üzemeltethető járművet vásárolják meg.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta, a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját. Nem vagyunk még kint a vízből, de egy kevésbé feszült és kockázatos időszak előtt állhatunk. Ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

A Bosch csoport két magyarországi telephelyén is on-site naperőművet épít az E.ON, és 20 éves, hosszútávú energiavásárlási szerződés (PPA) keretében látja el a vállalatot zöldenergiával. A konstrukciónak számos előnye van az ellátásbiztonság, a kiszámítható költségek és a dekarbonizációs célok szempontjából egyaránt. Arról, hogy miért éri meg valójában ezt a megoldást választani, hogyan érdemes belefogni, és milyen szempontokat érdemes mérlegelni a döntés során, a Portfolio Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdezte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×