eur:
390.84
usd:
365.41
bux:
68142.02
2024. április 30. kedd Katalin, Kitti
Nyitókép: Pixabay

Knezsik István: már a hibrid a kedvenc, pedig a modern dízelt sem kellene temetni

Tavaly 107 ezer új autót vásároltak Magyarországon: a dízel- és elektromos autók alig fogynak, a hibridek ugyanakkor tarolnak – erről beszélt az InfoRádióban a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció elnöke, Knezsik István.

Érdekes évet zárt az új autók piaca Magyarországon, 107 ezer kocsi kulcsát nyomták első tulajdonosa kezébe. Mint Knezsik István, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció elnöke az InfoRádióban elmondta, továbbra is a benzinesek a főszereplők.

"Tizenkétféle hajtásláncról beszélünk, ami lehetséges jövő; gyakorlatilag a benzines autók azok, amelyek jelentős mértékben piacra jutottak. Érdekes módon a dízelesekről mindenki azt mondja, hogy kevésbé fogynak már, én felelősséggel állítom, hogy a dízelmotoros járművek az új Euro 6.2-es motorral, folyamatos karbantartással jobb levegőt engednek ki, mint egy szmogos napon a városban a benzines. Sajnos a gyártók a kereslet hiánya miatt egyre kevesebb ilyen típusú motorral szerelt járművet hoznak a piacra" – részletezte Knezsik István.

Felfelé ívelő pályán vannak a plug-in (tölthető) hibridek, ez azoknak lehet jó szerinte, akik a mindennapjaikat hatótávolságon belül élik, de mégis szeretnének egy hosszabb útra elmenni úgy, hogy nem kell folyamatosan elektromos töltőt keresniük.

"Abban a pillanatban, ahogy a hatótávolságot elhagyjuk, a benne lévő akkumulátor tömege – ami két-háromszáz kiló is lehet autónként – többlet tömegként van jelen, ennek a mozgatása többlet energiát igényel. Tehát aki folyamatosan kimegy a hatóságon kívülre, ez nem vonzó.

De ma már szinte minden autó úgynevezett kishibrid; egy pici akkumulátor és egy elektromotor az első tömegmegmozgatásához benne van, ezzel valódi csökkentést lehet elérni a fogyasztásban,

de a különböző hajtásláncok mixe volt jellemző a tavalyi év értékesítésére. Egy picivel több tisztán elektromos autót is vásároltak 2023-ban a Magyarországon vásárlók."

Az összkép szerint a dízel és a tisztán elektromos alig fogy, míg "a hibridek tarolnak", de szerinte a legfontosabb üzenet az, hogy a vásárlók bátran keressék fel a márkakereskedéseket, az ott lévő szakértőkkel beszéljék meg, hogy milyen típusú utazásokhoz kell autó (munkába járás, mindennapok, élmény, szabadság), milyen hatótávolságokat használnak, és ennek tükrében megfelelő, a leggazdaságosabban üzemeltethető járművet vásárolják meg.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.30. kedd, 18:00
Szánthó Miklós
az Alapjogokért Központ főigazgatója
Elképesztő negatív áramár született Magyarországon, ami még komoly problémákhoz vezethet

Elképesztő negatív áramár született Magyarországon, ami még komoly problémákhoz vezethet

Minden idők második legalacsonyabb áramára alakult ki ma a magyar áramtőzsdén a holnapi munkaszüneti napra mínusz 108,16 euró/megawattórás szinten, ami a 6000 MW feletti beépített naperőmű kapacitás, a napsütéses idő és a munkaszüneti nap kombinációja mellett született. Ez, és az elmúlt napokban kialakult mínusz 40-60 euró körüli napközbeni árszintek még komoly következményekkel járhatnak a naperőmű piac egyes szereplői, illetve az ipari energiafogyasztók számára is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×