Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Nyitókép: Pixabay

Knezsik István: már a hibrid a kedvenc, pedig a modern dízelt sem kellene temetni

Tavaly 107 ezer új autót vásároltak Magyarországon: a dízel- és elektromos autók alig fogynak, a hibridek ugyanakkor tarolnak – erről beszélt az InfoRádióban a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció elnöke, Knezsik István.

Érdekes évet zárt az új autók piaca Magyarországon, 107 ezer kocsi kulcsát nyomták első tulajdonosa kezébe. Mint Knezsik István, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció elnöke az InfoRádióban elmondta, továbbra is a benzinesek a főszereplők.

"Tizenkétféle hajtásláncról beszélünk, ami lehetséges jövő; gyakorlatilag a benzines autók azok, amelyek jelentős mértékben piacra jutottak. Érdekes módon a dízelesekről mindenki azt mondja, hogy kevésbé fogynak már, én felelősséggel állítom, hogy a dízelmotoros járművek az új Euro 6.2-es motorral, folyamatos karbantartással jobb levegőt engednek ki, mint egy szmogos napon a városban a benzines. Sajnos a gyártók a kereslet hiánya miatt egyre kevesebb ilyen típusú motorral szerelt járművet hoznak a piacra" – részletezte Knezsik István.

Felfelé ívelő pályán vannak a plug-in (tölthető) hibridek, ez azoknak lehet jó szerinte, akik a mindennapjaikat hatótávolságon belül élik, de mégis szeretnének egy hosszabb útra elmenni úgy, hogy nem kell folyamatosan elektromos töltőt keresniük.

"Abban a pillanatban, ahogy a hatótávolságot elhagyjuk, a benne lévő akkumulátor tömege – ami két-háromszáz kiló is lehet autónként – többlet tömegként van jelen, ennek a mozgatása többlet energiát igényel. Tehát aki folyamatosan kimegy a hatóságon kívülre, ez nem vonzó.

De ma már szinte minden autó úgynevezett kishibrid; egy pici akkumulátor és egy elektromotor az első tömegmegmozgatásához benne van, ezzel valódi csökkentést lehet elérni a fogyasztásban,

de a különböző hajtásláncok mixe volt jellemző a tavalyi év értékesítésére. Egy picivel több tisztán elektromos autót is vásároltak 2023-ban a Magyarországon vásárlók."

Az összkép szerint a dízel és a tisztán elektromos alig fogy, míg "a hibridek tarolnak", de szerinte a legfontosabb üzenet az, hogy a vásárlók bátran keressék fel a márkakereskedéseket, az ott lévő szakértőkkel beszéljék meg, hogy milyen típusú utazásokhoz kell autó (munkába járás, mindennapok, élmény, szabadság), milyen hatótávolságokat használnak, és ennek tükrében megfelelő, a leggazdaságosabban üzemeltethető járművet vásárolják meg.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Pályafutása során először Csikós Zsóka lett az év magyar női kajakosa. Bár az idei évnek úgy vágott neki, hogy a világjátékokra akar kijutni, végül nem a maratoni számokban, hanem a rövidebb távokon halmozta az Eb- és vb-érmeket. A Szolnoki Kajak-Kenu Klub versenyzője az InfoRádióban azt mondta: korábban nem mindig értette, miért van akkora mizéria a csapathajók összeállításánál, jövőre azonban már párosban és/vagy négyesben is szerepelne.

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 25. 16:18
2025. december 25. 15:25
×
×
×
×