Infostart.hu
eur:
390.43
usd:
331.4
bux:
110622.25
2025. december 23. kedd Viktória
A napokban teljes hosszában átadott R67-es út Mernyeszentmiklós közelében 2019. december 16-án. A Kaposfüred és Látrány közötti 32 kilométeres szakaszon  kétszer két sávon óránként 110 kilométeres sebességgel haladhatnak a járművek. Az országosan is egyedülálló akusztikus útburkolaton haladva a Republic 67-es út című dalát hallhatja az autózó. A burkolat jobb szélén helyezték el azokat a bordákat, amelyekre ráhajtva a közismert sláger dallamai hallhatók.
Nyitókép: MTI/Varga György

Hamarosan elkészül egy fontos főút a Balaton mellett

Folytatódnak a munkálatok, hogy immár a teljes Balatonszemes–Kaposvár szakaszon tökéletes biztonságban közlekedhessenek az autósok.

Továbbra is lassító szakaszokra kell számítania az útfelújítások, átépítések miatt azoknak az autósoknak, akik a 67-es út már megújult szakaszát használják Kaposvártól a Balaton, illetve az M7-es autópálya irányába – írja a hellovidek.hu.

A 67-es főút fejlesztésének ötlete már 2015-ben felmerült a Modern Városok Program részeként és az illetékesek a következő évben meg is állapodtak az útszakasz felújításáról. A munkaterület átadás-átvétele 2017. július 5-én történt, őszre elkészültek a kiviteli tervdokumentációk, az érdemi kivitelezés 2018. márciusában kezdődött. A forgalomnak 2019 végén adták át a 67-es számú főút Kaposfüred és Látrány elkerülő utak közötti szakaszát, amitől mind a térség gazdasági, mind a turisztikai szereplők sokat vártak.

Látványosan csökkent ugyanis a menetidő az M7-es autópályáról Balatonszemesnél lehajtva Kaposvár irányába. A szakasz külön érdekessége, hogy hazánkban itt építettek először zenélő, más néven akusztikus aszfaltot, jelzőtáblákkal jelölve a megfelelő sebességet ahhoz, hogy a leginkább tökéletesen szólaljon meg a Republic zenekar jól ismert slágere, a 67-es út.

2021. augusztus 26-án folytatódtak tehát a munkálatok a teljes Balatonszemes–Kaposvár szakaszon. A kivitelező a jobb pályát kötőréteg szinten megépítette, majd a forgalom átterelését követően a meglévő bal pályának az átépítési munkálatait végzi. Szeptember közepe-vége körül elkészül a bal pálya teljes mértékben, ezt követően a kivitelező a jobb pályán elkészíti a kopóréteget és a végleges forgalomtechnikai elemeket – tájékoztatott az Építési és Közlekedési Minisztérium.

A meglévő kétszer egy forgalmi sávos főút 10,165 kilométer hosszon kétszer kettő két sávos lesz. A minisztérium szerint az átadása 2023. év végéig tervezett, de a szerződés alapján a befejezési határidő csak 2024. február 2.

Címlapról ajánljuk
Szakértő: a japán atomenergia újjászületésével derülhet ki, hogy Németország tévúton jár

Szakértő: a japán atomenergia újjászületésével derülhet ki, hogy Németország tévúton jár

Másfél évtizeddel a fukusimai katasztrófa után Japán újraindítja a a világ legnagyobb atomerőművét. A Kasivazaki–Kariva lesz az első olyan nukleáris létesítmény, amit a fukusimai erőművet is üzemeltető Tokyo Electric Power Company működtethet. Aszódi Attila atomenergia-ügyi szakértő, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Természettudományi Karának dékánja beszélt a részletekről az InfoRádióban.
VIDEÓ
Év végi rángatás a forintban – kéthónapos mélypont az euróval szemben

Év végi rángatás a forintban – kéthónapos mélypont az euróval szemben

A forint az év vége felé közeledve jobban kitett a nemzetközi devizapiaci mozgásoknak, az elmúlt napokban a dollár globális gyengülése és az euró fokozatos erősödése határozta meg a keresztárfolyamokat. A hazai deviza ezekhez igazodva inkább követő szerepben maradt, de érezhető a jegybank lazább monetáris politikára tett utalásainak is a hatása. A keddi kereskedésben a befektetők figyelme elsősorban a makroadatokra és az ünnepek előtti, alacsonyabb likviditásból fakadó rövid távú kilengésekre irányul.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×