Infostart.hu
eur:
388.56
usd:
329.92
bux:
110890.99
2025. december 23. kedd Viktória
A napokban teljes hosszában átadott R67-es út Mernyeszentmiklós közelében 2019. december 16-án. A Kaposfüred és Látrány közötti 32 kilométeres szakaszon  kétszer két sávon óránként 110 kilométeres sebességgel haladhatnak a járművek. Az országosan is egyedülálló akusztikus útburkolaton haladva a Republic 67-es út című dalát hallhatja az autózó. A burkolat jobb szélén helyezték el azokat a bordákat, amelyekre ráhajtva a közismert sláger dallamai hallhatók.
Nyitókép: MTI/Varga György

Hamarosan elkészül egy fontos főút a Balaton mellett

Folytatódnak a munkálatok, hogy immár a teljes Balatonszemes–Kaposvár szakaszon tökéletes biztonságban közlekedhessenek az autósok.

Továbbra is lassító szakaszokra kell számítania az útfelújítások, átépítések miatt azoknak az autósoknak, akik a 67-es út már megújult szakaszát használják Kaposvártól a Balaton, illetve az M7-es autópálya irányába – írja a hellovidek.hu.

A 67-es főút fejlesztésének ötlete már 2015-ben felmerült a Modern Városok Program részeként és az illetékesek a következő évben meg is állapodtak az útszakasz felújításáról. A munkaterület átadás-átvétele 2017. július 5-én történt, őszre elkészültek a kiviteli tervdokumentációk, az érdemi kivitelezés 2018. márciusában kezdődött. A forgalomnak 2019 végén adták át a 67-es számú főút Kaposfüred és Látrány elkerülő utak közötti szakaszát, amitől mind a térség gazdasági, mind a turisztikai szereplők sokat vártak.

Látványosan csökkent ugyanis a menetidő az M7-es autópályáról Balatonszemesnél lehajtva Kaposvár irányába. A szakasz külön érdekessége, hogy hazánkban itt építettek először zenélő, más néven akusztikus aszfaltot, jelzőtáblákkal jelölve a megfelelő sebességet ahhoz, hogy a leginkább tökéletesen szólaljon meg a Republic zenekar jól ismert slágere, a 67-es út.

2021. augusztus 26-án folytatódtak tehát a munkálatok a teljes Balatonszemes–Kaposvár szakaszon. A kivitelező a jobb pályát kötőréteg szinten megépítette, majd a forgalom átterelését követően a meglévő bal pályának az átépítési munkálatait végzi. Szeptember közepe-vége körül elkészül a bal pálya teljes mértékben, ezt követően a kivitelező a jobb pályán elkészíti a kopóréteget és a végleges forgalomtechnikai elemeket – tájékoztatott az Építési és Közlekedési Minisztérium.

A meglévő kétszer egy forgalmi sávos főút 10,165 kilométer hosszon kétszer kettő két sávos lesz. A minisztérium szerint az átadása 2023. év végéig tervezett, de a szerződés alapján a befejezési határidő csak 2024. február 2.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mindenkit megborított az állampapír-őrület – Ilyen eredményre kevesen számítottak!

Mindenkit megborított az állampapír-őrület – Ilyen eredményre kevesen számítottak!

Ha egyetlen dolgot kell kiemelni a magyar megtakarítási és befektetési piacot meghatározó tényezők közül, akkor 2025-ben egyértelműen a hatalmas állampapír-kifizetések jutnak eszünkbe. Az évtizedek óta nem látott inflációs hullám következtében mintegy 1200 milliárd forint kamat és közel 3200 milliárd forint tőke zúdult ki idén az inflációkövető lakossági kötvényekből – a gigantikus pénzeső nemcsak az állampapírok, de az összes többi befektetés világát is fenekestül felforgatta. Váratlan fejleményként értékelhetjük, hogy a befektetési alapkezelők csak részben lehettek elégedettek: az állampapírokból felszabaduló pénzek jelentős részben ezen a piacon találták meg a helyüket, ugyanakkor a tőkebevonás mértéke alulmúlta a szektor terveit. Az állampapírok beágyazottságát jól mutatja, hogy a példátlan nagyságú kifizetések ellenére a lakosság idén is nettó vásárlóként volt jelen az államkötvények piacán, miközben más szereplők, például a pénzintézetek és a külföldi befektetők még nagyobb részt hasítottak ki a magyar adósságportfólióból. Látványos ábrákon mutatjuk, mik voltak a legizgalmasabb állampapír-piaci fordulatok 2025-ben – nem kérdés, hogy a téma helyet érdemel az év top 10 legérdekesebb sztorija között!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×