Az 1954 óta vasat csapoló dunaújvárosi cég egyik kohója augusztusban, a másik novemberben leállt, s ezek az ipari létesítmények 3-4 hónap után már nem indíthatók újra. A vasmű kokszolója is leállhat, amit utóbb ugyancsak nem lehet újraindítani – írja a Népszava.
A vasmű 2020 ősze óta csődközeli állapotban van. Az üzem mögött álló részvénytársaság adósságát több tízmilliárdra becsülik, s emiatt a vasmű beszállítói közül egyre többen nem hajlandók alapanyagot szállítani a cégnek. Az orosz többségi és ukrán kisebbségi tulajdonos kezében lévő cég részvényesei évek óta rossz viszonyban vannak egymással, és nincs köztük megegyezés a cég jövőjét illetően.
A Dunaferr négyezer embert foglalkoztat, a cég leányvállalatainál további 1500 ember dolgozik, de összességében akár 10 ezer munkahely sorsa függ Magyarország legnagyobb kohóipari komplexumától.
Szerdára válságtanácskozást hívott össze Pintér Tamás, Dunaújváros jobbikos polgármestere, ahol Jevgenyij Tankilevics, a vasmű orosz irányítója elmondta, hogy cége kormánysegítséget vár. Ahhoz, hogy a vasmű tovább működjön, 12 milliárdos támogatásra van szüksége a Dunaferrnek. A két kohó most még újraindítható – állította Tankilevics –, ám ha hétfőig nem kapja a vasmű az említett pénzt, akkor nincs tovább, és a kokszolót is leállítják.