Noha a projektlista minden bizonnyal korántsem teljes, a palyazat.gov.hu jelenleg elérhető adatai szerint TOP plusz keretében 4 és 5 számjegyű főutak felújítására uniós forrásból legalább 144 milliárd forintot fordíthat a következő programozási ciklusban a Magyar Közút, amiből mintegy 620 kilométeren újíthatja meg az útburkolat, ami a Magyar falu programmal kiegészülve jelentős színvonal-emelkedést hozhat a vidéki infrastruktúrában – írja a VG.
Mint írják, uniós forrásból a legtöbb fejlesztés Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár Bereg megyében várható a következő időszakban, összesen 86 kilométer, illetve 77 kilométeren tehetik rendbe a mellékúthálózatot a megyékben. Így például megújulhat a Hangács, Mogyoróska bekötőút mellett a 3702 jelű összekötő út a 9+910–14+109 kilométerszelvények között, Megyaszó bel- és külterületi szakaszán.
Több turisztikailag frekventált régió is ott van a támogatott projektek listáján, így a Balaton sem marad ki a fejlődésből: a Tihany területén futó 7117-es összekötő út (a 6+704–9+746 szelvények között) 7 kilométeren, míg a 7303-as Balatonfüred és Aszófő közötti kisebb távon, 815 méteren újulhat meg.
Újdonság, hogy Pest megyében már nemcsak hazai, hanem uniós forrásból is indulhat útrekonstrukció, négy projektben 13,5 milliárd forintból 43 kilométeren újíthatja meg a burkolatot a közútkezelő. A szerencsés települések között vannak agglomerációs települések is, mint például Solymár (1107-es), Vác ( 2104-es) vagy Budaörs (81101-es). A legnagyobb egybefüggő szakasz az 52103-as Bugyi bekötőút korszerűsítése lehet – teszi hozzá mások mellett a lap.