Március első napjaiban 30-40 százalékkal csökkent a forgalom, de azóta a visszaesés eléri a 60-70 százalékot – monndta a Népszavának Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) elnöke.
Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke is arról beszélt, hogy
a koronavírus-járvány dermesztő hatást gyakorol az európai autóiparra és -kereskedelemre.
Szerinte emiatt ezért az Európai Bizottságnak át kellene gondolnia a 2020-ra tervezett károsanyag-kibocsátási büntetések elhalasztását.
Fontosnak nevezte ugyanakkor, hogy ha megkötésekkel is, de a márkaszervizek működését fenn kell tartani. Úgy vélte, online bejelentkezéssel, időpontfoglalással, fizetéssel elkerülhető a szerelők és az ügyfelek személyes találkozása.
A szakemberek szerint a járvány 3-4 hónapos elhúzódása már drámai hatással járna az ágazatra. Megjósolhatatlan, mikor és milyen formában éledhet újjá a gazdaság, hányan maradnak tartósan munka nélkül, miként alakul a vásárlóerő.