eur:
395.01
usd:
370.83
bux:
65196.47
2024. április 19. péntek Emma
MXa típusú motorkocsi halad Gödöllő belterületén 2016. január 13-án.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Rossz hír jött egy fontos közlekedési fejlesztésről

Csúszik az M2-es metró és a gödöllői HÉV-vonal összekötésének tervezése, mert a HÉV-ek kikerültek a főváros fennhatósága alól, és nem tudni, hogy a MÁV-HÉV Zrt. vagy a BKK-BKV lesz-e a projektgazda  - írja a közbeszerzési értesítő alapján a Világgazdaság.

Az M2-es metró és a H8-as HÉV Örs vezér téri összekapcsolása csak első ránézésre szól a hiányzó százméteres vágánykapcsolat megépítéséről, valójában sokkal bonyolultabb projekt, hiszen olyan új járművekre lesz szükség, amelyek mindkét vágányt képesek használni - emlékeztet a lap, hozzátéve, hogy

a fejlesztés a 2021 utáni európai uniós költségvetési ciklusban valósulhat meg, a teljes projekt költségvetése 2015-ös árakon számolva 278,6 milliárd forint.

A Főmterv Zrt. még tavaly hozzákezdett a tervezési munkához, amelyre 1,9 milliárd forintot kapott. Az előzetes terveket már 2018-ban megküldte véleményezésre a cég, azzal, hogy januárban várja a válaszokat is, ám ezt a BKV és a MÁV-HÉV nem tudta teljesíteni.

A fejlesztéssel 300 ezer ember közlekedése javulhat.

A fejlesztés során a teljes gödöllői vonalat, állomásait, biztosítóberendezéseit felújítanák. A tervek szerint a két vonalat felüljárón kötnék össze, és az Örs vezér tere magasállomás lenne. Az M2-es metró Rákosfalváig járna, az új HÉV-szerelvények pedig egészen a Déli pályaudvarig használnák a metróalagutat, ezért a beszerzendő járműveknek képesnek kell lenniük mind az alsó-, mind a felsővezetékes üzemmódra.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×