A cég szerint a piac forgalma jelenleg 100 milliárd forint körül mozog, ez 6 százalékos csökkenés a két vizsgált időszak - 2005 májusa és 2006 április vége, illteve 2004 májusa és 2005 április vége közötti - összehasonlításában.
A kiskereskedelemben értékesített sör mennyisége többségében még mindig fémdobozban kerül forgalomba. A fémdobozos-eladás piaci részesedése jelenleg 51 százalék.
Az eladott üveges sörök aránya hét százalékkal emelkedett, elérve a 47 százalékos részesedést a forgalomból.
A piackutatók úgy vélik, hogy belátható időn belül több lesz az üvegben eladott sör mennyisége, mint a dobozban értékesítetté.
A műanyagpalackban forgalomba hozott sör mennyisége egyelőre még alacsony, részaránya a piaci értékesítés mindössze 2 százaléka.
A szakemberek figyelemre méltónak tartják, hogy a dobozos sörök 51 százalékát a hiper- és szupermarketekben adják el, az üveges sörök 64 százaléka viszont a 400 négyzetméternél kisebb élelmiszerboltokban talál vevőre.
Az elemzés készítői szerint a kiskereskedelmi sörpiac átrendeződése az új termékdíj-törvény miatt következett be. Egy liter üveges sör fogyasztói átlagára először tavaly áprilisban lett alacsonyabb, mint a dobozosé.
A múlt év áprilisában 6 forint különbséget mért az ACNielsen az üveges sörök javára, idén áprilisban viszont már 14 forinttal adták olcsóbban átlagosan az üveges sör literjét, mint a dobozosét.
Szia, Anya! – új átverés terjed itthon, mutatjuk, mire kell figyelni