Infostart.hu
eur:
386.72
usd:
330.01
bux:
109519.42
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia

Vizsga pálcikás evésből

Szigorú felmérőt vezetett be tanulóinak egy japán iskola. A diákoknak azt kell megmutatniuk, hogy milyen ügyesen bánnak az evőpálcikával.

A Hisata Gakuen magániskolában a felmérés során a gyerekeknek apró tárgyakat kell áttenniük az evőpálcikával az egyik tányérból a másikba: golyót, dobókockát, gyöngyöt és babot.

A távol-keleti ország déli részén fekvő iskola vezetésének egyik tagja azt mondta: az intézmény mindig is nagy figyelmet fordított a japán hagyományokra.

"Szeretnénk azokat minden diákkal megismertetni és megértetni" - tette hozzá.

Nagy meglepetésükre azonban azt tapasztalták, hogy sok gyermek nem tudja megfelelően tartani az evőpálcikát.

Szerintük mindez annak a következménye, hogy az országba egyre nagyobb mennyiségben érkeznek a nyugati élelmiszerek, amelyeket már késsel és villával fogyasztanak el az emberek.

Bár továbbra is a pálcika az általános evőeszköz a japán háztartásokban és az éttermekben, sokaknak már nem olyan egyértelmű, hogy azzal egyenek.

Shinzo Abe japán miniszterelnök szeptemberi kampányában egy olyan országról beszélt, amelyben a hagyományok ápolására igen nagy figyelmet fordítanak.

A sokak által vitatott oktatási törvénycsomagja, amely a jelenleginél nagyobb hangsúlyt fektetett a hagyományok ápolására, nem kapott támogatást.

Címlapról ajánljuk
Szakértő: akár népszavazás is dönthetne Ukrajna területi kérdéseiről

Szakértő: akár népszavazás is dönthetne Ukrajna területi kérdéseiről

Máskülönben nem lehet elképzelni, hogy Ukrajna lemondjon bármiről is a határain belül. Berlinen túl már az is látszik, miről tárgyalhat majd Moszkvába látogató következő amerikai küldöttség; most úgyis karácsonyi leállás jön a diplomácia területén. Bendarzsevszkij Anton értékelte a béketárgyalások állását az InfoRádió megkeresésére.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×