A First Choice Airways járatának azért kellett megállnia Szenegál fővárosában, mert a gambiai Banjulból felszállva csak itt tudott üzemanyagot tankolni a nagy-britanniai Bristolig tartó hazaútra.
A kerozinfelvétellel nem is volt semmi probléma, csakhogy a repülőtér hivatalnokai szokatlan díjakat követeltek a kapitánytól. John Lawrence dolgát nehezítette, hogy nem tudta használni a bankkártyáját.
A kapitány ezután a személyzeti készpénztartalékhoz nyúlt, összeadva azt a saját és az első tiszt pénzével, a finnyás dakari tisztségviselők azonban csak a helyi fizetőeszközt fogadták el, így még át is kellett váltani a pénzt.
Fénypénz
Közben besötétedett, és a reptér személyzete mintegy 75 ezer forintnak megfelelő összeget követelt, hogy bekapcsolja a felszálló fényeket. Ezt már csak a fedélzeti bár bevételéből tudták kifizetni.
A 204 utas jól viselte a háromórás várakozást, és nevetett a kapitány szavain, amikor bejelentette: épp a hazaútra való pénzt szedi össze. John Lawrence-nek összesen mintegy 750 ezer forintot kellett letennie a dakari reptér hivatalnokainak.
A késés miatt a gép már nem tudott leszállni a bristoli repülőtéren, csak Cardiffban, ahonnan busszal szállították haza az utasokat, akik végül szerda hajnalban értek Bristolba.
Ezért állt le a Déli pályaudvar