Az egész Európai unióban végzett felmérés szerint az emberek legtöbbet étkezési szokásaik egészségesebbre váltásával igyekeznek tenni az elhízás ellen, ugyanakkor sokan arról is panaszkodtak, hogy nincs lehetőségük egészséges életvitelre: csupán kevesebb mint egyharmaduk tud például időt szakítani sportra vagy egyéb rendszeres fizikai tevékenységre.
Az Európai Bizottság egészségügyi és fogyasztóvédelmi felelőse a felmérést ismertetve üdvözölte, hogy a lakosság tisztában van ezzel a problémával. Markosz Kiprianu hozzátette: az emberek szeretnék, ha a közszervek nagyobb szerepet vállalnának az elhízás elleni fellépésben.
Az egészségügyi felelős nyilvánosan méltatott néhány olyan nagyvállalatot, amelyek vállalták, hogy hatékonyan fellépnek az elhízás ellen. A 146 cég között szerepel például a Coca-Cola, a Pepsi-Cola, a McDonald's, az Unilever és a Kraft Foods.
A lépések között szerepel a gyermekek egészségére káros termékek reklámozásának megszüntetése, az élelmiszerek elhízással kapcsolatos hatásainak feltüntetése a csomagoláson, illetve egyes termékek összetételének megváltoztatása is.
Ezért állt le a Déli pályaudvar