Az elmúlt egy évben ötszörösére nőtt az Európai Unióban a légijáratok törlése miatt panaszok száma - jelentette a Légiközlekedést Használók Tanácsa, hozzátéve, hogy megküldte a 10 leggyakrabban bepanaszolt társaság nevét a Polgári Repülési Hatóságnak.
A Tanács szerint a panaszok száma különösen a tavaly februárban az Európai unióban bevezetett új, az utasok érdekeit védő szabályozás bevezetését követően nőtt meg.
Tina Tietjen elnök szerint a legtöbb légitársaság keményen dolgozott az utasok kiszolgálása érdekében, hiszen az új szabályok szerint járattörlés esetén például a társaságnak kell biztosítani az utasok megfelelő elszállásolását, illetve bizonyos esetekben kártérítést kell fizetniük, vagy alternatív utazási lehetőségeket kell biztosítaniuk.
Az utasok visszajelzései ugyanakkor azt mutatják, hogy a szabályokat még mindig nem sikerült teljesen betartani. "Még mindig túl gyakori az olyan eset, amikor a késést vagy járattörlést elszenvedő utasok nem kapják meg mindazt, ami megilleti őket" - mondta Tina Tietjen.