Folytatódik a nagykörúti villamosvonal modernizálása: a korábbi terveknek megfelelően idén nyáron a Szent István körúti, a Tátra utca és a Jászai Mari tér közötti vágányok újulnak meg a BKV beruházásában. Június 21-től, szombattól több mint egy hónapon keresztül, július 31-ig a Széll Kálmán tér és a Nyugati pályaudvar között a 4-es és 6-os villamosok helyett pótlóbusszal lehet utazni. A felújítás miatt jelentős közúti korlátozásra kell készülni a Szent István körúton, ezért a BKK és a BKV arra kéri az autóval, valamint a kerékpárral közlekedőket, hogy lehetőleg más útvonalat válasszanak.
A korszerű zaj- és rezgéscsillapított technológia alkalmazásának köszönhetően megszűnhetnek a pálya állapota miatti sebességkorlátozások, csökkenhet a villamosok menetideje, valamint halkabban közlekedhetnek majd a szerelvények a jövőben – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ közleményében.

A felújítás miatt a nyári időszakban, június 22-e és várhatóan július 31-e között változik a 4-es és a 6-os villamosok közlekedése: a szerelvények csak a dél-budai végállomások és a Vígszínháznál található, Jászai Mari téri ideiglenes végállomásig közlekednek.
Az ideiglenes végállomás kiépítése miatt, június 21-én szombaton:
- 0:00 és 12:00 között a villamosok csak dél-budai végállomások és az Oktogon M között járnak, az Oktogon M és a Széll Kálmán tér M között a 4-6-os pótlóbusszal lehet utazni;
- 12:00-tól június 22-én, vasárnap 4:00-ig csak a dél-budai végállomások és a Nyugati pályaudvar között közlekednek a szerelvények, a Nyugati pályaudvar M és a Széll Kálmán tér M között a 4-6-os pótlóbusszal lehet utazni.
Június 22-én, vasárnap 4:00-tól várhatóan július 31-ig a 4-es és a 6-os villamosok a dél-budai végállomások, azaz Újbuda-központ M, illetve a Móricz Zsigmond körtér M és a Jászai Mari tér (Vígszínház) ideiglenes végállomás között közlekednek. A 4-6-os pótlóbusz a Széll Kálmán tér M és a Nyugati pályaudvar M között közlekedik, de a villamosokról a pótlóbuszra és viszont a Jászai Mari tér (Vígszínház) ideiglenes végállomáson érdemes átszállni.
A 4-6-os villamospótló autóbuszok a Margitszigetnél egyik irányban sem állnak meg.
A BKK azt javasolja, hogy a felújítás ideje alatt a Széll Kálmán térre érkező utasok, valamint Óbuda felől a 17-es, a 19-es és 41-es villamosokkal, illetve a H5-ös HÉV-vel érkező utasok nagykörúti villamosok helyett az M2-es metróval közelítsék meg a pesti belvárost.
A nagykörúti 4-es és 6-os villamosok Budapest legforgalmasabb közösségi közlekedési eszközei közé tartoznak, naponta mintegy 280 ezren használják őket, ezzel pedig a nagykörúti villamosvonal a világ egyik legforgalmasabbja. A csúcsidőben 2-3 percenként közlekedő, alacsonypadlós szerelvények a pályát is alaposan igénybe veszik, így azt – a folyamatos karbantartás mellett is – a más helyeken megszokottnál gyakrabban kell felújítani. A rekonstrukciók időpontjait előre meghatározzák. Az idén felújítandó Tátra utca és a Margit híd pesti hídfője közötti szakaszt utoljára 15 évvel ezelőtt, 2009–2010-ben újította fel a BKV. A pálya állapota azonban a nagy igénybevétel miatt az elmúlt években jelentősen leromlott, így ez is indokolttá teszi a tervszerű nyári átépítést.