eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Credobus Inovell 12 típusú autóbuszok a Volánbusz Zrt. győri rendezvényén 2022. október 26-án. A Kravtex-Kühne Csoport októberben megkezdte száz új autóbusz szállítását a Volánbusznak, ezek beszerzési értéke nettó 6,5 milliárd forint. A közlekedési társaság 2018-ban indult jármű-fiatalítási programja során több mint 2100 új és újszerű autóbusz állt, illetve állhat forgalomba jövő év elejéig. Ezzel a 6000 járműből álló flotta harmadát sikerült megújítani négy év alatt.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Buszos besegítés jöhet az egyik „döcögős” vasútvonalon

A minisztérium egy új buszjárat indítását mérlegeli, amely a lajosmizsei (142-es) vasútvonal távolabbi szakaszával átfedésben közlekedne.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium egy új buszviszonylat indítását mérlegeli a 142-es azaz Budapest–Lajosmizse–Kecskemét vasútvonal Lajosmizse és Dabas közti szakaszának kiváltására – írja a totalcar.hu az iho.hu-ra hivatkozva.

Az új járat a 625-ös számot viseli és expresszjáratként közlekedne Kecskemét és Budapest között úgy, hogy Kecskemét és Hernád között a buszok a településeken keresztül, míg utána az M5-ös autópályán haladva járnának, a jelenlegi járatokhoz képest fél órával rövidebb menetidővel, derül ki egy volánbuszos körlevélből.

Azt, hogy a tervezett járat kifejezetten a vasút kiváltására jönne létre, jól mutatja, hogy a változásra hivatkozva a vonatokat Dabas és Lajosmizse között kétórás ütemre vágnák vissza a jelenlegi egyórás gyakoriság helyett – olvasható.

A vonathelyettesítésre létrehozott autóbuszjárat rendes, egész napos struktúrában érkezne, hajnaltól késő estig óránkénti követéssel járnának majd a buszok. Amennyiben hosszú távon a buszos megoldás sikeresnek bizonyul, valószínűleg a 142-es vasútvonal érintett részén megszűnik a vonatközlekedés.

2025 elejétől nagyléptékű központosítás kezdődik majd az országos tömegközlekedés terén, amikoris összevonják a MÁV–Startot, a Volánt, a MÁV–HÉV-et és a MÁV Rail Tours-t MÁV Személyszállítási Zrt.-vé. Érdekes – jegyzi meg a lap –, hogy az egyesülésből logikusan következően a társaság érdekelt kéne, hogy legyen az olyan párhuzamosságok megszüntetésében, amelyeket éppen most hoznak létre.

A buszos besegítés azonban racionálisan gondolkozva valóban indokolt, hiszen a buszok jóval gyorsabbak, megbízhatóbbak és késésre is kevésbé hajlamosak, mint a lajosmizsei vasútvonal eső kelő dízeljárművei – teszik hozzá.

Címlapról ajánljuk
Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Gyenesei Leila: új vezetéssel és más szemlélettel nagy lendületet kaphat az öttusa

Tizenkét év után lett újra magyar tagja a Nemzetközi Öttusa Szövetség elnökségének, miután Gyenesei Leilát beválasztották az irányító testületbe a tisztújító kongresszuson. A világbajnok öttusázó az InfoRádióban elmondta: a sportág népszerűbbé és jobban eladhatóbbá válhat azzal, hogy a lovaglás helyére bekerült az akadályverseny a számok közé.

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×