Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Credobus Inovell 12 típusú autóbuszok a Volánbusz Zrt. győri rendezvényén 2022. október 26-án. A Kravtex-Kühne Csoport októberben megkezdte száz új autóbusz szállítását a Volánbusznak, ezek beszerzési értéke nettó 6,5 milliárd forint. A közlekedési társaság 2018-ban indult jármű-fiatalítási programja során több mint 2100 új és újszerű autóbusz állt, illetve állhat forgalomba jövő év elejéig. Ezzel a 6000 járműből álló flotta harmadát sikerült megújítani négy év alatt.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

22-23 ezer Volán-járat kimaradását jósolják vasárnapra és hétfőre

Vasárnap és hétfőn jelentős munkabeszüntetésre készülnek a Volánbusz egyes járművezetői. A MÁV–Volán-csoport szerint a hét eleji egyeztetésen a szakszervezetek többsége elfogadhatónak tartotta a hosszabb távra szóló bérmegállapodást.

A tavaly decemberinél is erősebb munkabeszüntetés várható a béremelési vita miatt vasárnapra és hétfőre tervezett sztrájkban – mondta az InfoRádióban a Szolidaritás Autóbusz Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) elnöke.

A forgatókönyv a korábbi, hogy ne kelljen újabb sztrájkmenetrendet készíteni, megkönnyítve ezzel a munkáltató helyzetét – jegyezte meg Dobi István. Ez azt jelenti, hogy vasárnap üzemkezdettől hétfő üzemzárásig tart majd a munkabeszüntetés az elégséges szolgáltatás biztosításával. Utóbbi annyit tesz, hogy elmondása szerint a hét utolsó napján körülbelül 2600 körüli, hétfőn pedig 19 180 járat maradhat ki.

Összességében 22-23 ezer járat kimaradását eredményezheti a kétnapos sztrájkjuk.

Az előzetes felmérésük alapján a sztrájk támogatottsága 60 százalékos, ami alapján 60-70 százalékos leállást prognosztizál az érdekképciselet, így várhatóan nagyobb hatást gyakorol az akció a múlt év végi munkabeszüntetésnél – mondta az elnök, emlékeztetve, hogy december 11-12-én a munkavállalók közel 50 százaléka nem indult el azzal a járattal, amely a törvény szerint is kimaradhat.

A szakszervezeti vezető kitért az érdekképviselet elvárásaira is: a SZAKSZ elutasítja a három évre szóló bérmegállapodást, csak egy évre, tehát 2024-re hajlandóak aláírni. Bár a korábbi 112 500 forintos követelésüket 90 ezer forintra csökkentették, ezen bérfejlesztési igényüket a munkáltató nem tudta elfogadni – tette hozzá.

„Az időhúzás és a mérték elutasítása miatt döntöttünk úgy, hogy a korábban bejelentett sztrájkunkat vasárnap és hétfőn megtartjuk.”

A MÁV–Volán-csoport közleményében kiemelte: a keddi egyeztetésen elhangzott, hogy a szakszervezetek többsége elfogadhatónak tartja a hosszabb távra szóló bérmegállapodást, a munkavállalók egy részét képviselő Szolidaritás Autóbusz Közlekedési Szakszervezet ugyanakkor elutasította a munkáltatói ajánlatot. Eszerint a bérfejlesztési ciklus alatt a cégcsoport munkavállalóinak alapbére átlagosan 25 százalékkal növekedne, míg az első évben, 2024-ben egységesen havi 70 ezer forinttal nőne a vállalatcsoport minden munkavállalójának alapbére.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Gálik Zoltán Ukrajna támogatásáról: egy rendkívül bonyolult szerződés aláírása várható

Gálik Zoltán Ukrajna támogatásáról: egy rendkívül bonyolult szerződés aláírása várható

Ukrajna várható pénzügyi igénye körülbelül 130 milliárd euró három év alatt, ebből az EU 24 tagországa egy közös hitellel 90 milliárdot állna – ennek mikéntjéről is beszélt a Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi docense. Gálik Zoltán erős szereplőnek látja az ügyben az EU-t. Téma volt még a műsorban a Mercosur-megállapodás ügye, valamint az unió 2028–2034-es költségvetésének több vitatott újdonsága, a V3-ak érdekérvényesítési pozíciója is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Vészjósló figyelmeztetés: visszafordíthatatlan folyamatok indultak el a Föld klímarendszerében

Vészjósló figyelmeztetés: visszafordíthatatlan folyamatok indultak el a Föld klímarendszerében

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig ezen fogalmakkal kapcsolatos folyamatok óriási hatással lehetnek az emberiségre. Egy olyan kritikus küszöböt képzeljünk el az éghajlati rendszerben, amelynek átlépése után egy nagyobb térségben hirtelen, visszafordíthatatlan és akár önmagát erősítő változások indulnak el: például megváltozik a monszun India térségében vagy leáll a Golf-áramlat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×