eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 30. vasárnap Zalán
Az egyik MIXa típusú HÉV motorvonat eleje tükröződik egy tükörben a szerelvény indulásakor a H7-es vonal csepeli végállomásán 2023. november 30-án. Már csak két MIXa HÉV motorvonat közlekedik a csepeli vonalon.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Budapest-bérlet - Budakalász, Óbuda és Csepel is beszállt a vitába

Egyre több agglomerációs település és önkormányzat sürgeti a Budapest-bérlet körüli vita lezárását. A kormány és a főváros lényegében hetek óta üzenget egymásnak, miközben fogy az idő, a korábbi szerződések határideje március végén lejár.

"Az egységes Budapest-bérlet sorsáról kirobbant politikai vita következményei érzékenyen érinthetik a Budapestre ingázó budakalásziakat is" - mondta az InfoRádióban Forián-Szabó Gergely.

Budakalász alpolgármestere úgy fogalmazott, nagyon várták az új tarifarendszerről beharangozott bejelentést, de számukra nem megnyugtatóak Lázár János szavai, ugyanis Budakalász és a főváros szomszéd települések rosszabbul is járhatnak, mint a mostani helyzet.

A tervek szerint megszűnne az 5 kilométeres bérlet, ehhez képest a vármegyebérlet közel 60 százalékos drágulást jelentene.

A szentendrei HÉV-vonal közlekedésében érintett Óbuda polgármestere szerint a Budapest-bérlet megszűnése komoly zsúfoltságot okozna a fővárosi járatokon. Kiss László azt mondta, ha sokkal többet kell fizetni a HÉV használatáért, annak az lesz a következménye, hogy kevesebben fogják használni, a többi közlekedési eszközökön tumultuózus jelenetek fognak kialakulni, és többen ülnek majd autóba.

Csepel

Borbély Lénárd katasztrofálisnak tartaná, ha nem születne egyezség a főváros és az illetékes minisztérium között. A XXI. kerületi polgármester azt kérte a kormánytól, hogy tegyen meg mindent a megállapodás érdekében, a fővárostól pedig azt, hogy fogadják el az inflációnak a létezését, kössék meg a szerződést. Hozzátette, hogy

a csepelieknek a legfontosabb az egyezség, mert a HÉV ebben a kerületben el sem hagyja a főváros közigazgatási területét.

Lázár János kedden jelentette be, hogy új ajánlatot tesz a fővárosnak, az építési és közlekedési miniszter azt mondta, elfogadják a Volán, a HÉV és a MÁV járatokon a Budapest-bérletet, de akkor a Fővárosi Önkormányzat fogadja el az országbérletet és a vármegyebérletet, a főváros által működtetett összes tömegközlekedési eszközön.

Karácsony Gergely nem utasította el a kormány ajánlatát, de nem is fogadta el azt, Budapest főpolgármestere csak olyan megállapodást tart elfogadhatónak, ami egyszerre jelent a kormánynak és a fővárosnak is plusz forrásokat a közösségi közlekedés jobb finanszírozásához.

Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár úgy látja, a főpolgármester és az építési és közlekedési miniszter a pártpolitikai játszmák áldozatává teszi a közösségi közlekedést.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Összeomlás-kutató: végtelen növekedés nem lehetséges egy véges erőforrásokkal rendelkező bolygón

Összeomlás-kutató: végtelen növekedés nem lehetséges egy véges erőforrásokkal rendelkező bolygón

A klímakatasztrófa egyértelművé tette, hogy a folyamatosan növekvő gazdaságra alapozott társadalom fenntarthatatlan. Ezért a fogyasztás tudatos minimalizálására lenne szükség, az erőforrásokat pedig az úgynevezett polikrízisre történő mentális felkészülésre kellene fordítani – mondta az InfoRádiónak Stumpf-Biró András összeomlás-kutató. A Pannon Egyetem kutatója radikálisan látja az emberiség közeljövőjét, és ezt nem rejtette véka alá Magyarország első üzleti jövőkutató konferenciáján sem, ahol a Mélyalkalmazkodás nevű mozgalom hazai képviselőjeként tartott előadást.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
Valódi támogatást adnak vagy függőségbe taszítanak? – Csendes forradalom zajlik a nemzetközi segélyezés terén

Valódi támogatást adnak vagy függőségbe taszítanak? – Csendes forradalom zajlik a nemzetközi segélyezés terén

A nemzetközi segélyezési rendszer már régóta válsággal küzd, működésével sem a donorok, sem a kedvezményezettek nem elégedettek. Miközben a donor országok azt tapasztalják, hogy a segélyek nem hozzák a várt tartós eredményeket, addig a kedvezményezettek sokszor függőségbe, segélycsapdába kerülnek. Emiatt a segélyezésről szóló szakirodalomban több évtizede gyökeret vert az aid exit koncepció, vagyis a segélyezés fokozatos kivezetése a humanitárius és sürgősségi segélyek kivételével. Kérdés, mennyire megvalósítható ez a koncepció.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 29. 20:10
×
×
×
×