eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Credobus Inovell 12 típusú autóbuszok a Volánbusz Zrt. győri rendezvényén 2022. október 26-án. A Kravtex-Kühne Csoport októberben megkezdte száz új autóbusz szállítását a Volánbusznak, ezek beszerzési értéke nettó 6,5 milliárd forint. A közlekedési társaság 2018-ban indult jármű-fiatalítási programja során több mint 2100 új és újszerű autóbusz állt, illetve állhat forgalomba jövő év elejéig. Ezzel a 6000 járműből álló flotta harmadát sikerült megújítani négy év alatt.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Érik az újabb munkabeszüntetés a Volánbusznál

Újabb munkabeszüntetésre készülnek a busztársaságnál dolgozó járművezetők, ha a január közepére tervezett bértárgyalások eredménytelenül zárulnak. A közlekedési vállalat mielőbb szeretne megegyezni a bérekről.

Egyelőre nincs megállapodás a Volánbusz járművezetőinek béremeléséről, de így sem tekinti kudarcnak a decemberi kétnapos munkabeszüntetést Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) elnöke.

Mint mondta, korábban 6-8 százalékos bérfejlesztésben gondolkodott az igazgatóság, így ha ennél magasabbal terveznek, akkor már részeredményeket értek el és volt értelme a nyomásgyakorlásnak. „Arról nem beszélve, hogy felhívtuk a közvélemény, illetve a tulajdonos figyelmét arra, hogy ilyen bérek mellett a szolgáltatást nem lehet biztosítani.”

Amennyiben a munkavállalók, vagyis a több mint 10 ezer autóbusz-vezető 60 százaléka aláírással támogatja a bérharc folytatását, egyetértve a 25 százalékos bérköveteléssel, és a munkáltató január 16-án túlzottan alacsony mértékű bérajánlattal áll elő, akkor

„elkerülhetetlen” lesz egy újabb munkabeszüntetés

– tette hozzá Dobi István.

A szakszervezet 25 százalékos béremelési követelését azonban a munkáltató MÁV–Volán-csoport és Lázár János építési és közlekedési miniszter is irreálisnak és túlzónak tartja.

„Mihez képest sok?” – reagált a SZKASZ elnöke a fentiekre, jelezve: miután óriási az elvándorlás az ágazatban, már nem tudják biztosítani már a menetrend szerint közlekedő járatokat, illetve a megfelelő kiszolgáló személyzetet sem, akik az autóbuszokat javítják. „És

nem tudnak megélni a munkavállalók ebből a bérből, másod-harmadállásokat vállalnak, az egészségi állapotuk siralmas.

Tehát mi úgy gondoljuk, hogy ha a szakminisztérium fenn akarja tartani a szolgáltatást, meg kell fizetni a munkavállalókat” – húzta alá.

Az InfoRádió megkeresésére a Volánbusz annyit közölt, hogy továbbra is szeretnének megállapodni a bérekről, annak ellenére, hogy „a decemberi sztrájk ezt a folyamatot sokkal inkább gátolta, mintsem elősegítette”. A közlekedési társaság mielőbb szeretné lezárni a 2024-es bértárgyalásokat és megkötni a megállapodást.

Kerestük az Építési és Közlekedési Minisztériumot is, a válaszukat, ha megérkezik, közölni fogjuk.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Christian Lindner pénzügyminiszter a közelmúltban kifogásolta a németek munkához való viszonyát, szerinte mentalitásváltásra van szükség. Egy tanulmány szerint ugyanakkor soha ennyit nem dolgoztak a németek, mint a múlt évben. Sőt a politika közreműködésével lehetne még ennél többet is. Most akkor mi az igazság?
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Tombol az ingatlanválság Nyugaton - aggódjunk a magyar projekthitelek miatt?

Tombol az ingatlanválság Nyugaton - aggódjunk a magyar projekthitelek miatt?

A home office miatti alacsony kihasználtság, a megemelkedett finanszírozási költségek és a gazdasági növekedés visszafogottsága válságba taszította a kereskedelmi ingatlanok, köztük az irodák piacát a fejlett országokban. Különösen az USA-ban és Németországban pánikolt be emiatt a részvénypiac, elég a New York Community Bank és a Pfandbriefbank zuhanására gondolni, amelyeknek nagy a hitelkitettségük ezen a területen. De mi a helyzet Magyarországon? Aggódhatunk mi is a kereskedelmi ingatlanokra felvett projekthitelek miatt? Az MNB ezen a héten közzétett Kereskedelmiingatlan-piaci jelentésének a megállapításait foglaljuk most össze erről, további információkért pedig érdemes eljönni a Portfolio május 14-ei Hitelezés 2024 konferenciájára, amelyen a piaci szereplők is értékelik a helyzetet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×