eur:
402.5
usd:
349.46
bux:
98182.72
2025. június 20. péntek Rafael
Credobus Inovell 12 típusú autóbuszok a Volánbusz Zrt. győri rendezvényén 2022. október 26-án. A Kravtex-Kühne Csoport októberben megkezdte száz új autóbusz szállítását a Volánbusznak, ezek beszerzési értéke nettó 6,5 milliárd forint. A közlekedési társaság 2018-ban indult jármű-fiatalítási programja során több mint 2100 új és újszerű autóbusz állt, illetve állhat forgalomba jövő év elejéig. Ezzel a 6000 járműből álló flotta harmadát sikerült megújítani négy év alatt.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Érik az újabb munkabeszüntetés a Volánbusznál

Újabb munkabeszüntetésre készülnek a busztársaságnál dolgozó járművezetők, ha a január közepére tervezett bértárgyalások eredménytelenül zárulnak. A közlekedési vállalat mielőbb szeretne megegyezni a bérekről.

Egyelőre nincs megállapodás a Volánbusz járművezetőinek béremeléséről, de így sem tekinti kudarcnak a decemberi kétnapos munkabeszüntetést Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) elnöke.

Mint mondta, korábban 6-8 százalékos bérfejlesztésben gondolkodott az igazgatóság, így ha ennél magasabbal terveznek, akkor már részeredményeket értek el és volt értelme a nyomásgyakorlásnak. „Arról nem beszélve, hogy felhívtuk a közvélemény, illetve a tulajdonos figyelmét arra, hogy ilyen bérek mellett a szolgáltatást nem lehet biztosítani.”

Amennyiben a munkavállalók, vagyis a több mint 10 ezer autóbusz-vezető 60 százaléka aláírással támogatja a bérharc folytatását, egyetértve a 25 százalékos bérköveteléssel, és a munkáltató január 16-án túlzottan alacsony mértékű bérajánlattal áll elő, akkor

„elkerülhetetlen” lesz egy újabb munkabeszüntetés

– tette hozzá Dobi István.

A szakszervezet 25 százalékos béremelési követelését azonban a munkáltató MÁV–Volán-csoport és Lázár János építési és közlekedési miniszter is irreálisnak és túlzónak tartja.

„Mihez képest sok?” – reagált a SZKASZ elnöke a fentiekre, jelezve: miután óriási az elvándorlás az ágazatban, már nem tudják biztosítani már a menetrend szerint közlekedő járatokat, illetve a megfelelő kiszolgáló személyzetet sem, akik az autóbuszokat javítják. „És

nem tudnak megélni a munkavállalók ebből a bérből, másod-harmadállásokat vállalnak, az egészségi állapotuk siralmas.

Tehát mi úgy gondoljuk, hogy ha a szakminisztérium fenn akarja tartani a szolgáltatást, meg kell fizetni a munkavállalókat” – húzta alá.

Az InfoRádió megkeresésére a Volánbusz annyit közölt, hogy továbbra is szeretnének megállapodni a bérekről, annak ellenére, hogy „a decemberi sztrájk ezt a folyamatot sokkal inkább gátolta, mintsem elősegítette”. A közlekedési társaság mielőbb szeretné lezárni a 2024-es bértárgyalásokat és megkötni a megállapodást.

Kerestük az Építési és Közlekedési Minisztériumot is, a válaszukat, ha megérkezik, közölni fogjuk.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szalai Máté: a Közel-Keleten nem lesz globális konfliktus, de a világ nem most lett jobb hely

Szalai Máté: a Közel-Keleten nem lesz globális konfliktus, de a világ nem most lett jobb hely

Az izraeli–iráni konfliktus kapcsán a szemben álló felekről, valamint a térség többi államának szerepéről beszélt Szalai Máté Közel-Kelet szakértő, a Clingendael Intézet kutatója az InfoRádió Aréna című műsorában.

Szakíró: folyamatos az adok-kapok Verstappen és Russell között, és nem csak a pályán

Montrealban ismét összecsapott egymással a címvédő Max Verstappen és a futamgyőztes George Russell, de a Forma–1-es Spanyol Nagydíjjal ellentétben ezúttal fizikailag nem ütköztek, csak üzengettek egymásnak – mondta az InfoRádióban a Motorsport Online főszerkesztője. Vámosi Péter arra is kitért, hogy a két pilóta fél szemmel már a jövő évi szezonra figyel, hiszen a brit szerződése hamarosan lejár a Mercedesnél, ahol szívesen látnák a négyszeres világbajnokot.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.20. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Ami a külföldi szerződések mögött van: adók, csapdák, kötelezettségek

Ami a külföldi szerződések mögött van: adók, csapdák, kötelezettségek

A külföldi építőipari megbízások komoly lehetőséget jelentenek a magyar vállalkozások számára, de az örömöt könnyen beárnyékolhatják a bonyolult adózási szabályok. Az áfa-, társaságiadó- és járulékkötelezettségek országonként eltérnek, és már egy fél évnél hosszabb kivitelezés is telephelyet eredményezhet. A hibás adminisztráció vagy a be nem jelentett kiküldetés komoly bírságokat vonhat maga után. Aki nem akar kockáztatni, jól teszi, ha már a szerződéskötés előtt adószakértő segítségét kéri.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×