eur:
401.92
usd:
372.52
bux:
89897.98
2025. április 1. kedd Hugó
Credobus Inovell 12 típusú autóbuszok a Volánbusz Zrt. győri rendezvényén 2022. október 26-án. A Kravtex-Kühne Csoport októberben megkezdte száz új autóbusz szállítását a Volánbusznak, ezek beszerzési értéke nettó 6,5 milliárd forint. A közlekedési társaság 2018-ban indult jármű-fiatalítási programja során több mint 2100 új és újszerű autóbusz állt, illetve állhat forgalomba jövő év elejéig. Ezzel a 6000 járműből álló flotta harmadát sikerült megújítani négy év alatt.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Érik az újabb munkabeszüntetés a Volánbusznál

Újabb munkabeszüntetésre készülnek a busztársaságnál dolgozó járművezetők, ha a január közepére tervezett bértárgyalások eredménytelenül zárulnak. A közlekedési vállalat mielőbb szeretne megegyezni a bérekről.

Egyelőre nincs megállapodás a Volánbusz járművezetőinek béremeléséről, de így sem tekinti kudarcnak a decemberi kétnapos munkabeszüntetést Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) elnöke.

Mint mondta, korábban 6-8 százalékos bérfejlesztésben gondolkodott az igazgatóság, így ha ennél magasabbal terveznek, akkor már részeredményeket értek el és volt értelme a nyomásgyakorlásnak. „Arról nem beszélve, hogy felhívtuk a közvélemény, illetve a tulajdonos figyelmét arra, hogy ilyen bérek mellett a szolgáltatást nem lehet biztosítani.”

Amennyiben a munkavállalók, vagyis a több mint 10 ezer autóbusz-vezető 60 százaléka aláírással támogatja a bérharc folytatását, egyetértve a 25 százalékos bérköveteléssel, és a munkáltató január 16-án túlzottan alacsony mértékű bérajánlattal áll elő, akkor

„elkerülhetetlen” lesz egy újabb munkabeszüntetés

– tette hozzá Dobi István.

A szakszervezet 25 százalékos béremelési követelését azonban a munkáltató MÁV–Volán-csoport és Lázár János építési és közlekedési miniszter is irreálisnak és túlzónak tartja.

„Mihez képest sok?” – reagált a SZKASZ elnöke a fentiekre, jelezve: miután óriási az elvándorlás az ágazatban, már nem tudják biztosítani már a menetrend szerint közlekedő járatokat, illetve a megfelelő kiszolgáló személyzetet sem, akik az autóbuszokat javítják. „És

nem tudnak megélni a munkavállalók ebből a bérből, másod-harmadállásokat vállalnak, az egészségi állapotuk siralmas.

Tehát mi úgy gondoljuk, hogy ha a szakminisztérium fenn akarja tartani a szolgáltatást, meg kell fizetni a munkavállalókat” – húzta alá.

Az InfoRádió megkeresésére a Volánbusz annyit közölt, hogy továbbra is szeretnének megállapodni a bérekről, annak ellenére, hogy „a decemberi sztrájk ezt a folyamatot sokkal inkább gátolta, mintsem elősegítette”. A közlekedési társaság mielőbb szeretné lezárni a 2024-es bértárgyalásokat és megkötni a megállapodást.

Kerestük az Építési és Közlekedési Minisztériumot is, a válaszukat, ha megérkezik, közölni fogjuk.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
replaced

A víruskutató elmagyarázta, miért kell vakcinázás helyett leölni az állatokat

Három hónapig még biztosan védekezni kell a ragadós száj- és körömfájás nevű állatbetegség ellen, amely eddig két Győr-Moson-Sopron vármegyei szarvasmarha-telepen bukkant fel – mondta az InfoRádió által megkérdezett víruskutató. Rusvai Miklós szerint az eddig bevezetett járványvédelmi intézkedések jók. A szakember azt is elmagyarázta, hogy miért van szükség az érintett állatállományok leölésére, és miért nem megoldás a vakcinázás.

Vlagyimir Putyin népesebb hadsereget akar, mint az amerikai

Több mint egy évtizede nem látott sorozási kampányt rendelt el Vlagyimir Putyin. Kommentátorok szerint ezzel az orosz elnök értésre adta: nagyobb létszámú hadsereget akar, mint ami az Egyesült Államoknak van.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.02. szerda, 18:00
Vágujhelyi Ferenc
a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×