Mint arról az Infostart is beszámolt, több mint egy hónapja nem utalja át a szállásadóknak járó összegek egy részét a Booking.com. A nemzetközi probléma magyar szállásadókat is érint, akik ráadásul a jelenlegi inflációs környezetben gondba is kerülhetnek, ha nincs ilyen sok időre elegendő tartalékuk.
Az online szállásportál a számlázási rendszerének karbantartására hivatkozik, de a hosszú leállás állítólag már több korábban módosított, bookingos határidőn is túl van, és az ígéretek ellenére csak nem érkeznek a szállásadókhoz az elmaradt összegek.
Mint a Spabook írta, a Booking.com többfajta fizetési megoldást kínál a partnereinek. Ezek közül azok érintettek a késedelemben, akik azzal bízzák meg a szolgáltatót, hogy a foglalások teljes összegét előre szedje be a vendégektől. (Ilyenkor a közvetítő cég levonja a jutalékot és a kijelentkezés után utalja a fennmaradó összeget a szállásadónak.)
Vannak, akiknek már közel egymilliós összeggel tartoznak, egyre nagyobb a türelmetlenség az érintettek körében itthon és külföldön is. A The Sun című brit bulvárlap a múlt héten írt arról, hogy szállásadónként akár több ezer font lehet a ki nem fizetett szállásdíj, ami egyeseket arra kényszerít, hogy a már meglévő foglalásaikat lemondják. Ez a Spabook szerint azonban egyelőre nem célszerű.
Mörk László, a Magánszállásadók Országos Szövetségének elnöke a 24.hu-nak azt mondta, az elmaradások leginkább őket érintik, különösen pedig az olyan nagy forgalmú termálvárosokban, mint Hévíz vagy Hajdúszoboszló. Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke szerint a szállodásokat nem nagyon érinti az ügy (ők általában a virtuális kártyás fizetési megoldást használják a közvetítő cégekkel).
Érzékelve a nyomást, a Booking.com reagált a megkeresésekre. Az Indexnek küldött válaszukban azt írják: “sajnálattal értesültünk róla, hogy egyes partnerek nehézségekbe ütköztek, és sürgősen dolgoztunk azon, hogy a tervezett rendszerkarbantartás miatt késedelmet szenvedett kifizetéseket újraindítsuk.
Megerősíthetjük, hogy a kifizetések feldolgozása megtörtént, így azoknak hamarosan a partnereinknél kell lennie."
Itthon a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított az ügyben, panaszeljárás van folyamatban. A GVH ugyanakkor hozzátette, az ügyben érintett szállásfoglalók és szállásadók a magánjogi típusú (szerződésértelmezési, elszámolási, stb.) jogviták kezelésére elsősorban a szolgáltatóval egyeztetve (panaszt benyújtva), békéltetőtestület útján, illetve bírósági úton van lehetőségük. A hivatal elsősorban a tisztességes versenyt torzító piaci gyakorlatok esetében lép fel (például amikor a Booking.com holland üzemeltetőjével szemben 2020-ban intézkedtek, minden idők legmagasabb hazai fogyasztóvédelmi bírságát, 2,5 milliárd forintot kiszabva a fogyasztókkal szembeni kereskedelmi gyakorlat miatt).