eur:
411.37
usd:
392.9
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
A közelmúltban üzembe helyezett II. számú nagyolvasztóból érkező kohósalakot ürítik a salakhabosító medencébe a salaküst-szállító kocsikról az ISD Dunaferr Zrt. dunaújvárosi üzemében 2016. augusztus 2-án.
Nyitókép: MTI Fotó: Máthé Zoltán

Megkezdődött a Dunaferr végjátéka, már csak napok kérdése

Kérdéses, hogy a vállalatnak lesz-e olyan egysége, amit az állam megmentésre érdemesnek talál. A Dunaferr a térség egyik legnagyobb foglalkoztatója, az ügy több ezer munkavállalót érint közvetlenül.

A megjelent kormányrendelet, valamint kormányhatározat alapján gyakorlatilag kijelenthető, hogy megkezdődött az üzem biztonságos lekapcsolásának előkészítése, a gyár végjátéka felgyorsult – írja a Portfolio.

A vasmű gyáregységeinek energiát adó ISD Power november 29-én arról tájékoztatta többek között a Dunaferr vasműt, hogy az E.On Dél-Dunántúli Áramhálózati Zrt. november 28-án arról értesítette az ISD Powert: december elsején 12.30-kor az ISD Dunaferr telephelyét a villamosenergia-ellátásból kikapcsolják.

Ez a gyár egységeinek teljes leállásához vezetett volna.

Erre reagált a kormány a szerda esti közlönyben kihirdetett két döntésével.

Kimondta, hogy többek között a vasmű ellátását nem lehet lekapcsolni.

A másik döntés határozat formájában jelent meg, eszerint az ISD Power hálózathasználójánál, vagyis a Dunaferr gyáregységeiben biztosítani kell a villamosenergia-ellátást, amíg annak létesítményei biztonságosan le nem állnak. Ezzel a kormány és a katasztrófavédelem egyúttal előkészíti a dunaújvárosi vasmű leállítását.

Evgeny Tankhilevich, a gyár jelenlegi cégvezetője három nappal ezelőtt egy levelében is úgy fogalmazott, hogy a társaságcsoport gazdálkodásában és pénzügyi helyzetében vannak problémák. Egy november elején kiküldött belső levelében pedig a cégvezető azt is elmondta, hogy állnak a kohók, tehát szerinte nincs termelés, és csökken a megtermelt áru és így a bevétel.

Eközben a cégvezetést megkérdőjelező személyek új közgyűlés kezdeményeztek, amit az ISD Dunaferr Zrt. 99,6 százalékos tulajdonosa, a Steelhold Ltd., illetve annak képviselője, Bencze Bálint magyar ügyvéd hívta össze. Maksym Nelin, a Steelhold igazgatója szerint a vasmű túlélése a tét, ugyanis mindkét kohó és az acélmű áll. A hengerművek több hónapja alig-alig működnek, és ha a szénszállításért nem fizetnek napokon belül, akkor a kokszolóblokkokat is leállíthatják, ami technológiailag lehetetlenné tenné az újraindításukat.

Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Adóemelésre készülnek, azélsőséges lépésre szánta el magát a Ryanair

Adóemelésre készülnek, azélsőséges lépésre szánta el magát a Ryanair

A Ryanair légitársaság azzal fenyegetőzik, hogy január 1-jétől leállítja tíz francia regionális repülőtér kiszolgálását, ha a 2025-ös költségvetésbe a kormány beleírja a légiközlekedési ágazat fokozottabb megadóztatását. A rendelkezést csütörtökre virradóra jóváhagyta a francia nemzetgyűlés, de a költségvetési tervezet végleges változatát még nem fogadták el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×