Bíró Endre (Metróért Egyesület) az InfoRádióban megerősítette, hogy az dnyiprói gyár felmondta a szerződését a BKV-val, miután nem képes leszállítani az M2-es és az M4-es metróvonalon futó Alstom-szerelvények keréktárcsáit. A Metróért Egyesület elnöke ugyanakkor emlékeztetett, hogy egy francia gyártású szerelvényről van szó, aminek több ezer társa közlekedik a nagyvilágban, és szerinte más forrásból, akár több ajánlat megversenyeztetésével is a probléma kiküszöbölhető. Bátran prognosztizálható viszont, hogy az ár magasabb lesz, mint amennyiért az ukrán üzem szállított – fűzte hozzá.
Bíró Endre legjobb tudomása szerint
igaz a hír, hogy a BKV a készletei vége fele jár, ami az alkatrészeket illeti, de
szerinte belátható időn belül ez a kérdés is megoldódhat, mert található olyan beszállító, ami minőségben és kompatibilitásban megfelelő alkatrészt tud szállítani. A szakember ezért szinte kizártnak tartja, hogy emiatt valamilyen forgalomkorlátozásra sor kerüljön, akár a 2-es, akár a 4-es metróvonalon.
Annál is inkább, mert az Alstom esetében a gyárnak évtizedes alkatrész-ellátási kötelezettsége van, és Nyugat-Európában, Franciaországban nincs háborús helyzet, tehát vis major helyzetre nem is hivatkozhatnak – emelte ki a Metróért Egyesület elnöke.