eur:
408.18
usd:
387.72
bux:
77771.12
2024. november 16. szombat Ödön
Bóják a Kitűző V. hajó fedélzetén a balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó közelében a Dunán, a Margit hídnál 2019. június 5-én. A Hableány és a Viking Sigyn szállodahajó május 29-én késő este ütközött össze a Margit híd közelében, a turistahajó felborult és elsüllyedt, fedélzetén 33 dél-koreai állampolgárral - turistákkal és két idegenvezetővel -, valamint kéttagú magyar személyzettel. Hét embert a környező hajókon utazók kimentettek, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták. Azóta nyolc holttestet találtak a Dunában; ha bebizonyosodik, hogy a június 5-én délután a Dunából előkerült kettő is a hajóbaleset áldozatáé, akkor még 13 embert kell keresni.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Kiemelik a Hableányt, de amint holttest kerül elő, leáll a munka

Sajtótájékoztatót tartott a Duna partján a Terrorelhárítási Központ. Jasenszky Nándor, a Társadalmi Kapcsolatok Osztály vezetője elmondta, víz alatti hegesztésbe kezdtek a búvárok, hevedereket húznak át a Hableány alatt.

A Terrorelhárítási Központ Margit hídi válságkezelő központjában tartott délutáni sajtótájékoztatóján a TEK közölte, amióta a munka folyik, és össze kell fogni ebben a "nagy szakmai kihívásban", egyre inkább "egy nyelvet beszélnek a szakemberek".

Mint Jasenszky Nándor, TEK Társadalmi Kapcsolatok Osztályának vezetője elmondta, szerdán kezdődtek azok a munkák, amelyek már kifejezetten a hajóroncs kiemelésére irányulnak. Szerdán és csütörtökön

olyan füleket és rögzítési pontokat alakítottak ki a búvárok a hajótesten, amelyek segítségével drótkötelekkel egy pontonhoz lehetett rögzíteni a roncsot.

Olyan kötési pontokat is kialakítanak ki a Hableányon, amelyek segítségével a roncsot fogják kiemelni. A munka csak egy pár órára akadt el, amikor egy óriási uszadékfát kellett eltávolítani a hajó közeléből.

A következőkben hevedereket fognak áthúzni a hajó alatt, ezeket fogja majd meg a Clark Ádám úszódaru, és a helyszín melletti két uszályra helyezik el a Hableányt.

Ha a munka közben bármikor újabb holttest kerül elő, a folyamatot megállítják, és a kegyeleti szempontok kerülnek előtérbe.

A sodrás változatlan, a látási viszonyok változatlanok, a Duna pedig nem apad a kívánt mértékben - hangzott el a tájékoztatón.

Továbbra is minden reggel és este eligazítás, illetve értekezlet van a helyszínen az egyes munkacsoportok számára, a napközbeni döntéseket pedig a helyszínen hozzák meg, együttműködve a mentésben részt vevő intézményekkel és búvárokkal.

Kérdésre válaszolva közölte: elvetették azt az ötletet, hogy hálót feszítsenek ki a hajótest köré, mert ez veszélyeztetné a búvárok testi épségét. Ugyanakkor dolgoznak a hajó nyílásainak lezárásán, hogy ne kerüljön ki a hajótestből semmi a kiemelés közben.

A múlt szerdai hajókatasztrófával kapcsolatos híreket ITT találják.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
Még a legmodernebb irodaházak energiafelhasználást is lehet csökkenteni, akár 20 százalékkal

Még a legmodernebb irodaházak energiafelhasználást is lehet csökkenteni, akár 20 százalékkal

A sokat emlegetett ESG-törvény átvilágítási kötelezettségének részeként egyre több vállalatnak kell jelentenie az energiafogyasztással, épület felhasználással és karbonlábnyommal kapcsolatos információkat. A szabályozás azonban nemcsak kötelezettség, hanem lehetőség is lehet arra, hogy a cégek ESG-akkreditált szoftverek segítségével növeljék az energiahatékonyságot és pénzt spóroljanak. Ezt célozza a We-Know Zrt. NRGmap megoldása, ami digitális eszközökkel méri fel az irodatér kihasználtságát, energiafogyasztását és tesz javaslatokat az optimalizációra – mondta el a Portfolio-nak Nagy Gergely, a cég biztonsági és ESG üzletág vezetője.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×