eur:
415.22
usd:
399.16
bux:
78861.42
2024. december 19. csütörtök Viola

Tanulók a misztikum és a tudomány erdejében

Az erdei iskoláztatás a tanterv szerves részét képezi, és komplexitása miatt az összes tantárgy anyagára épít - tudta meg az InfoRádió Családi hét című magazinműsora az Erdei Iskola Egyesület elnökétől. Az erdei iskolákról többet is megtudhatnak, ha meghallgatják az InfoRádió Családi hét című magazinját, amely hétfő este fél nyolckor kezdődik.

„Az erdei iskolák a 18.században egészségi szempontok alapján szerveződtek, légúti betegségekkel küzdő gyermekek részére. Ezek az iskolák alakultak át napjainkban olyan komplex tanítási formává, amely a tapasztalatra épít. Az erdei iskola jellegzetessége, hogy a helyszín sajátosságai kerülnek előtérbe” - mondta Vajtáné Boros Éva, az Erdei Iskola Egyesület elnöke.

Hozzátette: egy adott helyszínt választanak ki az erdei iskola szervezéséhez, ahol a terület komplex megismerése a cél. A diákok a helyszín megismerésén keresztül sajátítják el a tantervi anyagot.

„Nem a tudáson van a hangsúly, hanem a megismerésen és az érzékelésen. A gyerekek a misztikumtól haladnak a tudomány felé” - hangsúlyozta az Erdei Iskola Egyesület elnöke.

Mint mondta, az erdei iskolák a tanterv részei és minden tanévben előre meg kell szervezni őket, ennek megfelelően készülnek a tanév során. A következő tanévben a tanulók feldolgozzák az ott tapasztaltakat, majd erre építenek, akár több tanéven keresztül.

„A komplexitás abból fakad, hogy nem csak természetismeretet tanulunk az erdei iskolákban, hanem annak a területnek a kulturális vonatkozásait is felfedezzük, ahová erdei iskolát szervezünk. Megismerhetjük a helyszín irodalmi vonatkozásait, kultúráját, néphagyományait, a tradicionális ételeket, az ott fellelhető műemlékeket” - fogalmazott Vajtáné Boros Éva.

Az egyesület elnöke elmondta, hogy minden tantárgy része a megismerő folyamatnak, a helyi nemzetiségek felkutatása során a nyelvtanulást is bevonják.

„Az előkészítő folyamat során az órákon a tanulók interaktívan készülnek, útvonalterveket, számításokat készítenek arról, hogy az út mekkora költséget jelent és milyen távolságokat kell megtenniük. Tehát a matematikától kezdve, a testnevelésen át az informatikáig minden tantárgy része a folyamatnak, és az egyhetes ott-tartózkodás során is olyan komplex feladatokat kapnak, amelyek minden tantárgyat érintenek” - mondta el az InfoRádiónak Vajtáné Boros Éva.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.19. csütörtök, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Hol tart a magyarországi minimálbér?

Hol tart a magyarországi minimálbér?

A szabályozott bérek a munkavállalók mintegy 17 százalékát érintik közvetlenül, míg a béremelések a bértorlódás elkerülése miatt közvetve az átlagbérig fejthetik ki hatásukat – olvasható a Magyar Nemzeti Bank (MNB) inflációs jelentésében. Az MNB szerint a vállalati oldalon a bérek nagyobb mértékű emelkedése költségnövekedéshez vezethet, ami a termelékenység megfelelő mértékű emelkedése nélkül a vállalkozásokat áremelésre kényszerítheti. A V4-es országokban és Romániában 2025-re tervezett minimálbér-emelések nagyságrendileg a magyarországihoz hasonló mértékűek. Csehországban 10,1, Romániában 9,5, Szlovákiában 8,8, Lengyelországban 8,5 százalékkal emelkedik 2025. január 1-jétől a kötelező legkisebb bér.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×