eur:
392.9
usd:
365.82
bux:
66604.86
2024. április 26. péntek Ervin

Elismerte a Renault, hogy szándékos volt az ütközés - Briatore távozik

A Renault Formula-1-es csapata szerdán gyakorlatilag elismerte, hogy utasítást adott Nelson Piquetnek tavaly Szingapúrban arra, hogy falnak rohanjon autójával, ezzel segítve a másik pilótájukat, Fernando Alonsót.

Az istálló szerdai közleményében nem vitatta a felmerült vádakat, és képviselői majd a Nemzetközi Automobilszövetség (FIA) szeptember 21-i meghallgatásán is ennek megfelelően fognak eljárni. A Renault egyúttal jelezte, hogy Flavio Briatore csapatfőnök és Pat Symonds főmérnök távozott posztjáról.

A FIA augusztus végén kezdeményezett vizsgálatot a szingapúri baleset miatt. A versenyen Piquet Jr. a 13. körben nagy sebességgel a falnak rohant, bejött a biztonsági autó, így az első tankolását már korábban megejtő csapattárs, a 14. helyről elrajtolt Fernando Alonso jelentős előnybe került a többiekkel szemben, akiknek még ez után kellett üzemanyagvételre kiállniuk. Alonso hamarosan az élre állt, sőt akkora előnyre tett szert, hogy második kiállása után is az első helyre tért vissza, és meg is nyerte a versenyt.

Azt továbbra sem tudni biztosan, hogy miként jutott a szövetség tudomására az ügy, sajtóértesülések szerint a botrányt az ifjabb Piquet háromszoros vb-győztes apja robbantotta ki, július 26-án ő értesítette a FIA-t a történtekről, néhány nappal később pedig állítólag a fia is - akit a sikertelen szereplés miatt a nyáron menesztett a Renault - vallomást tett.

A Renault-nál a múlt héten még mindent tagadtak, pénteken a csapat bejelentette, hogy eljárást kezdeményezett Párizsban a versenyzővel és édesapjával szemben valótlan állítások, illetve zsarolás kísérlete miatt.

Alonso, az eset "haszonélvezője" szintén a múlt héten nyilatkozott a "falazási" ügyről, és állította, hogy fogalma sem volt a súlyosan sportszerűtlen csapatutasításról.

{{keretes_cim}}

Flavio Briatore a Benetton ruhaipari cégtől került a Formula-1-es csapat élére 1988 végén. Három évvel később megszerezte a csapatnak Michael Schumachert, akivel 1994-ben és 1995-ben világbajnoki címet szereztek, sőt, a második esztendőben a csapatvilágbajnoki cím is a Benetton vitrinjébe került. Az istállót 2000-ben a Renault vette meg. Az új csapat vezetője is Flavio Briatore lett, aki 2003-ban leszerződtette saját nevelt versenyzőjét, Fernando Alonsót. A spanyollal 2005-ben és 2006-ban is világbajnoki címet nyertek.

Pat Symonds előbb a Fordnak tervezett formulaautókat a hetvenes évek végén, majd barátjával, a dél-afrikai Rory Byrne-nel a Tolemann F2-es csapatához került. 1980-ban autójuk megnyerte az F2-es Európa-bajnokságot, Derek Warwick-kal a volánjánál. Symonds a következő évben már a Formula-1-ben volt a Tolemannel, és amikor a Benetton 1986-ban megvásárolta az istállót, a mérnök is az új csapathoz került. Tagja volt az 1994-ben és 1995-ben világbajnok csapatnak, Michael Schumacher versenymérnökeként.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
Ugrik az OTP részvénye

Ugrik az OTP részvénye

Gazdasági, a piaci folyamatokat esetlegesen befolyásoló adatok tekintetében ma érkezik itthon a MNB tavalyi utolsó negyedéves lakásárindexe, de az S&P Global Ratings hitelminősítői felülvizsgálata is kiemelkedő fontosságú esemény lesz: magyar szempontból azért is kulcsfontosságú az S&P osztályzata, mert a három nagy hitelminősítő közül jelenleg náluk a legrosszabb a besorolásunk, a BBB mínusz osztályzat egyetlen fokozattal van a befektetésre ajánlott kategória határa felett. Vállalati fronton ma is az amerikai gyorsjelentések lesznek a fókuszban, a héten a technológia szektor nagyágyúi közül többen jelentenek. A magyar piacon az OTP-re figyelhetnek elsősorban a befektetők, ma tartja közgyűlését a nagybank, ahol beszédet mond Csányi Sándor, a bankcsoport elnök-vezérigazgatója. A részvénypiaci folyamatokkal kiemelten foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×