eur:
406.45
usd:
377.04
bux:
76605.04
2024. november 8. péntek Zsombor
Nyitókép: Pixabay

A Google beveti a csodafegyverét, vége a trükközésnek

Úgy tűnik, egy módszerrel sikerrel kijátszható minden reklámblokkoló a YouTube-on, és már teszteli is azt a Google.

A Google lassan egy éve dolgozik azon, hogy leszámoljon a reklámblokkolókkal a YouTube-on, kvázi lehetetlenné téve az ilyen kiegészítők használatát.

A tökéletes receptet sokáig nem találták meg: volt már például olyan megközelítés, melyben csak meghatározott számú videót lehetett megtekinteni, majd a platform egyszerűen letiltotta a felhasználót, míg nem kapcsolta ki a bővítményt, vagy fizetett elő a prémium csomagra. Az igyekezet érthető: a cég a reklámblokkolók miatt elesik a hirdetési bevételektől, de ez érvényes a tartalomgyártókra is.

A legújabb módszer nem a tiltásról szól, hanem arról, hogy bármi áron lenyomja a felhasználók torkán a reklámokat

– írja a hvg.hu.

Eddig ugyanis a reklámok – konyhanyelven – különálló részei voltak a videónak. Ezt a blokkolók észlelték, és egyszerűen kiszűrték. Bár a Google is folyamatosan igyekezett változtatni a működésén, hogy megnehezítse a blokkolók dolgát, de ez egy örök macska-egér játéknak bizonyult.

Az új megközelítés gyökeresen más, mint az eddigiek: a videó szerves részévé teszi a reklámot, gyakorlatilag lehetetlenné téve a reklámblokkolók számára, hogy ki tudják szűrni.

Mint arra az Android Police felfigyelt, a Redditen egyre több, bevallottan reklámblokkolót alkalmazó felhasználó panaszkodik arra, hogy

egy rejtélyes, átugorhatatlan fekete képernyőt látnak a YouTube-videók helyén.

Ez néhány másodpercig „ketyeg” üresen, és arra enged következtetni, hogy a YouTube valóban kísérletezik az új megközelítésével. Végül a jelek szerint elindul a videó.

Eddig a reklámblokkolók nyomtalanul kiszűrték a hirdetéseket szőröstül-bőröstül, de most már nem tudnak mit kezdeni az új, videóba ágyazott formátummal.

Jelenleg azt nehéz megmondani, mennyire elterjedt a jelenség, de a Redditen többen is panaszkodnak rá, még ha meg is jegyzik, hogy ezt a pár másodperc „sötétséget” is szívesebben nézik, mint a reklámokat.

A Google szándéka azonban egyértelmű, és az elmúlt időszak tempója alapján elég valószínű, hogy már a csőben lehet a tökéletes, működő megoldás a reklámblokkolók kiszorítására.

Címlapról ajánljuk

Európai Tanács-elnök Budapesten: sikerült egyetértésre jutnunk abban, mit akarunk együtt tenni a versenyképességért

Az EU-csúcstalálkozóra érkező Charles Michel újságírók előtt hangsúlyozta: az unió versenyképességének erősítését célzó Draghi-jelentés kiváló alapot jelent a témában, az abban foglalt ajánlások világosak és egyértelműek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.08. péntek, 18:00
Stumpf István
egyetemi tanár, korábbi alkotmánybíró és kancelláriaminiszter, az NKE John Lukács Intézet Amerika Kutatóintézetének emeritus kutatója
Ömlött a pénz a magyar kockázati- és magántőkepiacra

Ömlött a pénz a magyar kockázati- és magántőkepiacra

Megjelent a Magyar Kockázati- és Magántőke Egyesület (HVCA) az Ernst & Younggal közösen készített, 2024.  első félévi statisztikai jelentése, amely szerint az egyesület befektető tagjai 2024 első félévében 40 tranzakció keretében összesen 32 271 millió forintot fektettek be 40 vállalkozásba, míg tavaly ugyanebben az időszakban 56 vállalkozásba fektettek be 11 375 milliót. Kiderül az is, hogy 2024 első félévben 81 683 millió forint értékben került sor magyarországi alapokba történő forrásbevonásra - közölte a HVCA.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 8. 07:32
×
×
×
×