eur:
413.49
usd:
398.27
bux:
79243.31
2024. december 19. csütörtök Viola
Nyitókép: unsplash.com

Hihetetlen, ami a Nefixnél történik

A Netflix előfizetőinek száma 8 millióval bővült a második negyedévben, miután a streaming szolgáltató fellépett a jelszómegosztással szemben és olyan népszerű műsorokkal jött ki, mint a Bridgerton, a Baby Reindeer és a The Roast of Tom Brady.

A világ vezető streaming szolgáltatója azt közölte a New York-i tőzsde csütörtöki kereskedésének leállítása után, hogy a június végén lezárt három hónapban

előfizetőinek a száma 8 millióval, 277,7 millióra nőtt világszerte, ami 37 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.

Ez volt a hatodik egymást követő negyedév, amikor a Netflix előfizetőinek a száma nőtt éves összevetésben.

A társaság adózott eredménye 44 százalékkal múlta felül a tavalyi második negyedévit, és 2,15 milliárd dollárt tett ki. A Netflix bevétele 16,7 százalékkal, 9,56 milliárd dollárra emelkedett.

A Netflix vezetése arra számít, hogy a folyó negyedévben a bevétele némileg kisebb mértékben, 14 százalékkal nő, ami elmarad az elemzői várakozások átlagában szereplő 18 százaléktól.

A Netflix kezd telítődést tapasztalni az Egyesült Államokban, és azt tervezi, hogy jövőre már nem számol be rendszeresen az új előfizetőkről. A befektetők úgy gondolják, hogy a vállalat viszonylag új reklámüzletága jelentheti a következő potenciális növekedési forrást. A Netflix közölte, hogy a hirdetéses csomagjának tagsági száma 34 százalékkal nőtt az előző negyedévhez képest, de azt nem közölte, hogy hány előfizető választotta ezt a lehetőséget. A Third Bridge elemzői szerint a Netflix hirdetési üzletága még nem bizonyított bevételi szempontból, és az Amazon sokkal nagyobbat lépett előre a hirdetési piacon. Hozzáteszik, hogy a Netflixnek még fejlődnie kell a skálázásban, ha jelentős szereplő akar lenni ebben a szegmensben.

„Hirdetési üzletágunk szépen növekszik, és egyre jelentősebb mértékben járul hozzá üzletünkhöz. De egy üzlet felépítése a semmiből időbe telik, és – az előfizetői bevételeink nagy méretével párosulva – nem számítunk arra, hogy a reklámüzletág 2024-ben vagy 2025-ben a bevételeink növekedésének elsődleges hajtóereje lesz” – idézi a Neflix jelentését a Portfolio.

A Netflix pénzügyi igazgatója, Spencer Neumann az eredményekkel kapcsolatban elmondta, hogy ugyan a vállalat reklámüzletága szépen növekszik, de kis alapról építkezik. A cég közleményének üzenetét visszhangozva reményeit fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy 2026 után a reklámüzletág jelentheti az elsődleges növekedési forrást.

A három éve indított videojátékos projekttel kapcsolatban a cég közölte, hogy még idén, a nagysikerű Squid Game második évadának debütálásakor tervezi kiadni a sorozathoz kapcsolódó multiplayer játékot. Emellett az Emily in Paris és a Selling Sunset című filmekhez kapcsolódó játékokat is tervez.

Ha összességében nézzük a jelentést, voltak bennek pozitívumok (az előfizetőkről és a profitról szóló előrejelzés megverése) és negatívumok (évek múlva fog igazán beindulni a hirdetési üzletág, alacsonyabb lesz az előfizetők növekedése a harmadik negyedévben), de talán az előbbieknek volt túlsúlyban. A részvényárfolyam a jelentést követően mégis kis mínuszba (-0,2 százalék) került, amit magyaráz a technológiai szektorra nehezedő eladói nyomás, és általános rossz hangulat, amelyet az elmúlt napokban tapasztaltunk – olvasható.

Címlapról ajánljuk
Olaf Scholz nagy fordulata: Donald Trumppal akar közös Ukrajna-politikát

Olaf Scholz nagy fordulata: Donald Trumppal akar közös Ukrajna-politikát

Rendkívüli változás körvonalazódik a parlamenti bizalmi szavazáson megbukott, de a február végi választásokon újrainduló német kancellár külpolitikájában. Olaf Scholz az elmúlt három évben az amerikai elnök, Joe Biden legszorosabb európai szövetségese volt, nem titkolva, hogy neki szurkolt a novemberi elnökválasztáson. Most azonban fordult a kocka, és új szövetségesként már a hamarosan hivatalba lépő új elnökre, Donald Trumpra számít.

Döntöttek az autóelkobzás és Rákosrendező ügyében, és elfogadták Budapest költségvetését

A Fidesz nélkül fogadták el a Fővárosi Közgyűlés ülésén Budapest jövő évi költségvetését. Szavaztak a képviselők Karácsony Gergely és Vitézy Dávid közös előterjesztéséről a "mini-Dubaj" beruházással kapcsolatban, illetve a közparkok bekamerázásáról szóló kezdeményezésről is. Javaslat készül a kormány számára egy milliárdos külvárosfejlesztésről és döntöttek a dunai uszoda létesítésének lehetőségével kapcsolatban is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.19. csütörtök, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Hatalmas az érdeklődés: ezrek rohanták meg a Demján Sándor Programot

Hatalmas az érdeklődés: ezrek rohanták meg a Demján Sándor Programot

A vállalkozások támogatását és fejlesztését célzó Demján Sándor Program 8+1 eleme közül a már meghirdetett, és előregisztrációval nyitva álló lehetőségek iránt jelentős az érdeklődés - tudtuk meg Szabados Richárdtól. A Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára a Portfolio-nak adott interjújában konkrét jelentkezőszámokat is megosztott. Szabados Richárd beszélt az aktuális gazdasági környezetről, az elmúlt három hónap országjárásával kapcsolatos tapasztalatairól, a vállalkozásokat érintő akcióterv részleteiről, feltételrendszereiről. Kiderült az is, hogy a tőkeprogram újraszabása azzal is jár, hogy új szereplő érkezik be ezen a téren, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara formájában. Azt is megosztotta lapunkkal, hogy nem tartja kizártnak, hogy a megvalósuló Nemzetgazdasági Minisztérium és Pénzügyminisztérium beolvadás komoly adminisztrációcsökkentéssel jár majd.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×