Infostart.hu
eur:
385.5
usd:
327.83
bux:
109761.83
2025. december 16. kedd Aletta, Etelka
Nyitókép: unsplash.com

Hihetetlen, ami a Nefixnél történik

A Netflix előfizetőinek száma 8 millióval bővült a második negyedévben, miután a streaming szolgáltató fellépett a jelszómegosztással szemben és olyan népszerű műsorokkal jött ki, mint a Bridgerton, a Baby Reindeer és a The Roast of Tom Brady.

A világ vezető streaming szolgáltatója azt közölte a New York-i tőzsde csütörtöki kereskedésének leállítása után, hogy a június végén lezárt három hónapban

előfizetőinek a száma 8 millióval, 277,7 millióra nőtt világszerte, ami 37 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.

Ez volt a hatodik egymást követő negyedév, amikor a Netflix előfizetőinek a száma nőtt éves összevetésben.

A társaság adózott eredménye 44 százalékkal múlta felül a tavalyi második negyedévit, és 2,15 milliárd dollárt tett ki. A Netflix bevétele 16,7 százalékkal, 9,56 milliárd dollárra emelkedett.

A Netflix vezetése arra számít, hogy a folyó negyedévben a bevétele némileg kisebb mértékben, 14 százalékkal nő, ami elmarad az elemzői várakozások átlagában szereplő 18 százaléktól.

A Netflix kezd telítődést tapasztalni az Egyesült Államokban, és azt tervezi, hogy jövőre már nem számol be rendszeresen az új előfizetőkről. A befektetők úgy gondolják, hogy a vállalat viszonylag új reklámüzletága jelentheti a következő potenciális növekedési forrást. A Netflix közölte, hogy a hirdetéses csomagjának tagsági száma 34 százalékkal nőtt az előző negyedévhez képest, de azt nem közölte, hogy hány előfizető választotta ezt a lehetőséget. A Third Bridge elemzői szerint a Netflix hirdetési üzletága még nem bizonyított bevételi szempontból, és az Amazon sokkal nagyobbat lépett előre a hirdetési piacon. Hozzáteszik, hogy a Netflixnek még fejlődnie kell a skálázásban, ha jelentős szereplő akar lenni ebben a szegmensben.

„Hirdetési üzletágunk szépen növekszik, és egyre jelentősebb mértékben járul hozzá üzletünkhöz. De egy üzlet felépítése a semmiből időbe telik, és – az előfizetői bevételeink nagy méretével párosulva – nem számítunk arra, hogy a reklámüzletág 2024-ben vagy 2025-ben a bevételeink növekedésének elsődleges hajtóereje lesz” – idézi a Neflix jelentését a Portfolio.

A Netflix pénzügyi igazgatója, Spencer Neumann az eredményekkel kapcsolatban elmondta, hogy ugyan a vállalat reklámüzletága szépen növekszik, de kis alapról építkezik. A cég közleményének üzenetét visszhangozva reményeit fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy 2026 után a reklámüzletág jelentheti az elsődleges növekedési forrást.

A három éve indított videojátékos projekttel kapcsolatban a cég közölte, hogy még idén, a nagysikerű Squid Game második évadának debütálásakor tervezi kiadni a sorozathoz kapcsolódó multiplayer játékot. Emellett az Emily in Paris és a Selling Sunset című filmekhez kapcsolódó játékokat is tervez.

Ha összességében nézzük a jelentést, voltak bennek pozitívumok (az előfizetőkről és a profitról szóló előrejelzés megverése) és negatívumok (évek múlva fog igazán beindulni a hirdetési üzletág, alacsonyabb lesz az előfizetők növekedése a harmadik negyedévben), de talán az előbbieknek volt túlsúlyban. A részvényárfolyam a jelentést követően mégis kis mínuszba (-0,2 százalék) került, amit magyaráz a technológiai szektorra nehezedő eladói nyomás, és általános rossz hangulat, amelyet az elmúlt napokban tapasztaltunk – olvasható.

Címlapról ajánljuk
Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Olyan komoly a kormánykoalíció többsége, hogy ez stabil kormányzást vetít előre – értékelt az InfoRádió Aréna című műsorában Mészáros Andor, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Történeti Intézetének egyetemi docense. Beszélt arról is, mi adja Andrej Babis politikai varázsát.

Döntött az EU: kiderült, mi lesz a benzines és dízel autókkal 2035 után

Stéphane Séjourné iparpolitikáért felelős uniós biztos hangsúlyozta: az EU klímacéljai változatlanok maradnak. Mint mondta, az Európai Bizottság „pragmatikus, mégis a klímacélokkal összhangban álló megközelítést” választott, amely egyúttal „életmentő” lehet az európai autóipar számára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
Eldőlt az irány Amerikában

Eldőlt az irány Amerikában

Ázsiában nagy esést láthattunk ma a tőzsdéken, Európában is bizonytalan hangulatban zajlik a kereskedés: elsősorban a védelmi részvényeket ütik a befektetők, miután tegnap lezárult a berlini békecsúcs, mely során Ukrajna, Európa és az Egyesült Államok vezetői, diplomatái tárgyaltak arról, milyen módon lehetne lezárni a 2014 óta tomboló orosz-ukrán háborút. Erre reagálva nagy esésben van A Brent olaj ára, már 2021 eleje óta nem látott szitnen van a jegyzés. Eközben a magyar tőzsde felülteljesít, ráadásul izgalmakból sincs hiány, hiszen nagyot ralizik a 4iG árfolyama miután kiderült, hogy Washingtonban folytat magas szintű tárgyalásokat Jászai Gellért, a 4iG Csoport elnöke. Amerikában kisebb esést jeleznek az indexek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×