Az elképzelés szerint a közlekedési rendszer csöveken keresztül, légpárnákon lebegő kapszulákban utaztatná az embereket vagy árukat rendkívül nagy sebességgel.
A Virgin Hyperloop cég két munkatársa egy 500 méter hosszú tesztszakaszon utazott 15 másodpercen keresztül, elérve az óránként 172 kilométeres sebességet. Ez azonban csak
töredéke annak az óránkénti több mint ezer kilométeres sebességnek, amit a Virgin el akar érni.
Nem a Virgin Hyperloop az egyetlen cég, amelyik a koncepció megvalósításán dolgozik, de eddig csak ők teszteltek utasok részvételével.
„Mind lelkileg, mint fizikailag jó érzés, egyikünk sem lett rosszul, egyáltalán nem éreztük magunkat hullámvasúton. A gyorsulás persze intenzívebb volt, mint ha hosszabb úton kellett volna elérni ezt a sebességet” – számolt be az élményről közvetlenül a teszt után Sara Luchian, a cég egyik igazgatója, a két utas egyike.
Az útra szkafander helyett egyszerű farmert és pulóvert viseltek.
A futurisztikus közlekedési rendszer ötlete Elon Musk, a Tesla Motors és a SpaceX űripari magánvállalkozás vezetőjének agyából pattant ki 2013-ban. Elképzelése szerint a közlekedési rendszer hatalmas átmérőjű csöveken keresztül, lebegő kapszulákban utaztatná az embereket vagy árukat óránként mintegy 1200 kilométeres sebességgel. A lebegő mágnesvasút-technológián (maglev) alapuló rendszer teljesen automata lenne és elektromos árammal működne.
A maglev-vonatok gyorsasági rekordját egy japán szerelvény állította fel 2015-ben a Fuji melletti tesztpályán, ahol óránként 602 kilométeres sebességgel száguldott.
A 2014-ben alapított Virgin Hyperloopba 2017-ben fektetett be a Virgin, a céget korábban Hyperloop One-nak, majd Virgin Hyperloop One-nak hívták.