0
2024. március 29. péntek Auguszta

"A tea jó dolog", és egészségesebb a víznél

Napi három csésze tea ugyanolyan egészséges, mintha az ember bőségesen fogyasztana ivóvizet. Sőt, kutatók szerint további előnyei is vannak.

A European Journal of Clinical Nutrition című szaklapban publikált tanulmány szerint ráadásul az sem igaz, hogy a teafogyasztás vizet von el a testből.

A tea a vízhez hasonlóan nem csak hidratál, de megvédhet a szívbetegségek és a rák egyes fajtáival szemben is - állítják brit tudósok.

A szakértők szerint a teában található flavonoidok fejtik ki a jótékony hatást.

Ezek az antioxidánsok a tealevelek mellett sok más ételben is előfordulnak, és segítenek megelőzni a sejtek károsodását.

A londoni King's College kutatói azt mondják: egyértelmű bizonyítékokat találtak arra, hogy napi 3-4 csésze segít az infarktus elleni védekezében.

Folyadék és antioxidáns

A csoport vezetője, Dr Carrie Ruxton szerint a teafogyasztás egyenesen jobb, mintha vizet innánk.

A víz csak pótolja az elvesztett folyadékot, a tea emellett antioxidánsokat is a szervezetbe juttat - mondta.

A kutató szerint "városi legenda" az, hogy a koffeintartalmú italok dehidratálnak.

Még ha valaki nagyon-nagyon erős kávét, vagy teát fogyasztana, akkor is több folyadékot vinne be a szervezetébe, mint amennyit veszítene - mondta

Táplálkozási tanácsadók szerint egy felnőttnek naponta 1,5-2 liter vizet kell fogyasztania, vagy 2-3 csésze tehát, ahogy a kutatók javasolják.

A tanulmányt a nagy-britanniai Tea Tanács nevű szervezet finanszírozta, Dr Ruxton ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a felmérés ennek ellenére független volt.