eur:
396.56
usd:
370.99
bux:
71492.81
2024. június 28. péntek Irén, Levente
Az 50. Kékszalag Erste Nagydíj tókerülő vitorlásverseny mezőnye a rajt után Balatonfüred közelében 2018. július 26-án.
Nyitókép: MTI Fotó: Jánossy Gergely

Közeleg a Balaton leglátványosabb eseménye

Várhatóan csaknem 550 hajó indul az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon. A július 18-án rajtoló Balaton-kerülő versenyről Haranghy Csabát, a Magyar Vitorlás Szövetség elnökét kérdeztük.

Mintegy 550 hajó, vagyis körülbelül 2800 versenyző indulására számítanak a szervezők az 56. Kékszalagon, ez a szám részint azonban még az utolsó egy hétben, tíz napban közzétett időjárási jelentések függvényében változhat – mondta az InfoRádióban Haranghy Csaba.

A verseny útvonala hagyományosan a Balatonfüred–Balatonkenese–Siófok–Keszthely–Balatonfüred táv, ugyanoda kerülnek a bóják, mint minden évben. Mindez azért is fontos, hogy az időrekord hitelesíthető legyen, ami jelenleg 5 óra és 3 percet jelent, ami átlagosan 45 kilométer/órás sebességet jelent – jegyezte meg a szövetség vezetője. „Ilyen sebesség mellett már vízisíelni is lehet” – tette hozzá.

Az új rekord több mindenen áll: a hajó fejlettségén, a csapat gyakorlottságán, profizmusán, de a Kékszalagon az időjárás, a szél iránya és ereje is igen fontos tényező, hisze szélcsendes időszakban lehetetlen a csúcseredmény, de hasonló a helyzet a viharos időjárás esetében is, hiszen a hullámzás fékezi a hajókat, esetleg a vitorlák felületét csökkenteni is kell – magyarázta az elnök, hozzátéve: a táv optimálisan közepes erősségű, északnyugati szélben tehető meg a leggyorsabban.

A Balaton-kerülő vitorlásverseny július 18-án rajtol el, bő egy héttel a párizsi olimpia előtt. A két eseményt összeköti, hogy a Kékszalag parti rendezvényén fogják a magyar olimpiai csapat vitorlázó tagjait búcsúztatni. „Ez mindenképpen egy szimbolikus kapocs, de ezen túlmenően is nagyon szerves az összeköttetés” – jegyezte meg Haranghy Csaba.

A szakember emlékeztetett arra is, hogy a Magyar Vitorlás Szövetségnek a fő feladata – a sporttörvény felhatalmazásával – a versenysport szervezése; ez alapvetően két szakágra oszlik, az egyik a pályaversenyzés, például az olimpia, a másik pedig a túraversenyzés, mint a Kékszalag.

A szövetség vezetője arra is felhívta a figyelmet, hogy míg az olimpiai versenyzés egységes tervezésű, kötött szabályrendszer alapján épített és ellenőrzött hajókkal történik, addig a Kékszalag a fejlesztések ösztökélésére jött létre, tehát egy nyitott szabályrendszerű, nem egyforma vitorlásokkal zajló versenysorozat.

"A versenyzőknél azonban nagyon nagy az átfedés, miután sok pályaversenyző túraversenyeken is részt vesz, ami szükségszerűen erős szimbiózist teremt, és a magyar vitorlázás egyik legnagyobb ünnepévé emeli a Kékszalagot" – zárta gondolatait Haranghy Csaba.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Testvérnép a cseh és a szlovák, a kormányok között még sincs béke

„El kell telnie még egy kis időnek a kormányközi tárgyalások újraindításához” – jelentette ki Peter Pellegrini szlovák államfő, miután Prágában fogadta őt Petr Pavel cseh köztársasági elnök. Egyetértettek abban, hogy az eltérő vélemények egyes konkrét ügyekben nem ronthatják magát a cseh-szlovák viszonyt. Peter Pellegrini megjegyezte, hogy Szlovákia növelte lőszergyártási kapacitásait, és ezzel hozzájárul a lőszerszállítással kapcsolatos cseh kezdeményezés sikeréhez.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.06.28. péntek, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×