eur:
406.19
usd:
384.83
bux:
0
2024. november 15. péntek Albert, Lipót
Az 50. Kékszalag Erste Nagydíj tókerülő vitorlásverseny mezőnye a rajt után Balatonfüred közelében 2018. július 26-án.
Nyitókép: MTI Fotó: Jánossy Gergely

Közeleg a Balaton leglátványosabb eseménye

Várhatóan csaknem 550 hajó indul az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon. A július 18-án rajtoló Balaton-kerülő versenyről Haranghy Csabát, a Magyar Vitorlás Szövetség elnökét kérdeztük.

Mintegy 550 hajó, vagyis körülbelül 2800 versenyző indulására számítanak a szervezők az 56. Kékszalagon, ez a szám részint azonban még az utolsó egy hétben, tíz napban közzétett időjárási jelentések függvényében változhat – mondta az InfoRádióban Haranghy Csaba.

A verseny útvonala hagyományosan a Balatonfüred–Balatonkenese–Siófok–Keszthely–Balatonfüred táv, ugyanoda kerülnek a bóják, mint minden évben. Mindez azért is fontos, hogy az időrekord hitelesíthető legyen, ami jelenleg 5 óra és 3 percet jelent, ami átlagosan 45 kilométer/órás sebességet jelent – jegyezte meg a szövetség vezetője. „Ilyen sebesség mellett már vízisíelni is lehet” – tette hozzá.

Az új rekord több mindenen áll: a hajó fejlettségén, a csapat gyakorlottságán, profizmusán, de a Kékszalagon az időjárás, a szél iránya és ereje is igen fontos tényező, hisze szélcsendes időszakban lehetetlen a csúcseredmény, de hasonló a helyzet a viharos időjárás esetében is, hiszen a hullámzás fékezi a hajókat, esetleg a vitorlák felületét csökkenteni is kell – magyarázta az elnök, hozzátéve: a táv optimálisan közepes erősségű, északnyugati szélben tehető meg a leggyorsabban.

A Balaton-kerülő vitorlásverseny július 18-án rajtol el, bő egy héttel a párizsi olimpia előtt. A két eseményt összeköti, hogy a Kékszalag parti rendezvényén fogják a magyar olimpiai csapat vitorlázó tagjait búcsúztatni. „Ez mindenképpen egy szimbolikus kapocs, de ezen túlmenően is nagyon szerves az összeköttetés” – jegyezte meg Haranghy Csaba.

A szakember emlékeztetett arra is, hogy a Magyar Vitorlás Szövetségnek a fő feladata – a sporttörvény felhatalmazásával – a versenysport szervezése; ez alapvetően két szakágra oszlik, az egyik a pályaversenyzés, például az olimpia, a másik pedig a túraversenyzés, mint a Kékszalag.

A szövetség vezetője arra is felhívta a figyelmet, hogy míg az olimpiai versenyzés egységes tervezésű, kötött szabályrendszer alapján épített és ellenőrzött hajókkal történik, addig a Kékszalag a fejlesztések ösztökélésére jött létre, tehát egy nyitott szabályrendszerű, nem egyforma vitorlásokkal zajló versenysorozat.

"A versenyzőknél azonban nagyon nagy az átfedés, miután sok pályaversenyző túraversenyeken is részt vesz, ami szükségszerűen erős szimbiózist teremt, és a magyar vitorlázás egyik legnagyobb ünnepévé emeli a Kékszalagot" – zárta gondolatait Haranghy Csaba.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor péntek reggel: a mi költségvetésünk egy nyílt lázadás

Orbán Viktor péntek reggel: a mi költségvetésünk egy nyílt lázadás

Terjedelmes interjút adott péntek reggel a Kossuth rádiónak a miniszterelnök. Szólt a 2025-ös "békeköltségvetés" megalapozásáról, amely már az ukrajnai háború lezárását feltételezi, elmondta, mely összetevő áll hozzá érzelmileg a legközelebb. Amerika nélkül az EU szerinte nem "folytathatja" tovább az ukrajnai háborút. Az unós versenyképesség ügyében szükséges fordulatra pedig "nincs idő".

Navracsics Tibor az Arénában: radikalizálódik a hangulat a Balaton környékén

A Versenyképes Járások Program hátteréről és lényegéről, egyúttal a járások fontos szerepétől, továbbá a Balaton körüli helyzetről is beszélt Navracsics Tibor közigazgatási és területfejlesztési miniszter az InfoRádió Aréna című műsorában. Az Európai Unióról szólva azt mondta, hogy „változik a véleményklíma Magyarországgal kapcsolatban”, miközben azt is elmagyarázta, miért nehéz az egyébként kiválóan teljesítő Várhelyi Olivér helyzete.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.15. péntek, 18:00
Hegedűs Éva
a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×