eur:
411.7
usd:
397.14
bux:
85988.37
2025. január 21. kedd Ágnes
Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője érkezik a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Bahreini Nagydíját megelőző parádéra a szahíri pályán 2019. március 31-én.
Nyitókép: MTI/AP/Luca Bruno

Wéber Gábor: három út áll Vettel előtt

Egyértelműen lezárult egy korszak Sebastian Vettel pályafutásában - mondta az InfoRádió Célegyenes című műsorában Wéber Gábor Forma-1-es kommentátor a négyszeres világbajnokról. Szerinte egyelőre nem látszik, hogy a német pilóta kijöhet-e a mostani gödörből, ráadásul a hibái is egyre súlyosabbak.

Sebastian Vettel a legutóbbi 27 futamból kilencszer szenvedett balesetet. Ezeket vagy maga okozta, vagy versenybalesetekről volt szó, amelyekből rosszul jött ki vagy kiesett – mondta az InfoRádiónak Wéber Gábor Forma-1-es kommentátor.

Kifejtette: a belső problémákról nem tudunk, ha csak maga nem magyarázza el, ezeket a közvetlen környezet ismeri. Nehéz megmondani, hogy ez van-e a háttérben, vagy pusztán a versenyzői öregedés.

„Tendenciát látunk kibontakozni. Látszik Vettel testbeszédén, a kommunikációján, tetten érhető az önbizalmán, ami gyakorlatilag nincs az autóban ülve, miközben azon a szinten és tempón akar és tud vezetni, mint korábban. De pont ezért több benne a hiba, mint korábban” - emelte ki a szakértő.

A Red Bullnál, majd a Ferrarihoz kerülve az elején szinte hiba nélkül vezetett, így tudott sorozatban négy vb-címet nyerni. Most azonban mintha egy más Vettelt látnánk az autóban az elmúlt egy-két évben, és ez egyre rosszabbá válik – vélekedett, hozzátéve, hogy a 32 éves versenyző gödörben van.

Wéber Gábor szerint magyarázhatatlan hibákat követett el a német pilóta az Olasz és Brit Nagydíjon is.

„Maga alatt van, megcsömörlött a Ferrari sikertelenségétől.

Bár futamokat nyert az olasz istállóval, de nem volt esélye vb-címet nyerni. Amikor lett volna esélye tavaly, akkor jöttek a ki nem kényszerített hibák” - hangsúlyozta.

Annak, ahogy Vettelt ismertük, vége van. A 11 év a toro rossós monzai győzelemtől a mostani monzai kudarcig keretbe foglalja pályafutását, és egy másik fajta karrier folytatódhat – közölte a kommentátor.

Wéber Gábor emékeztetett: Vettel 32 éves, ezért szerinte "a dalnak emiatt még nincs vége", még rengeteg lehetősége lenne világbajnoki címe(ke)t nyerni.

Úgy látja, három lehetőség áll a német pilóta előtt.

  • visszavonul a szezon végén, ha tényleg annyira megcsömörlött a Ferrarinál,
  • ideiglenesen fejezi be egy évre, 2021-ben az új szabályokkal visszatér,
  • visszamegy a Red Bullhoz Max Verstappen mellé, és felvállalja a kihívást.
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Máris számos elnöki rendeletet írt alá Donald Trump, radikális változtatásokat hozva - összefoglaló

Máris számos elnöki rendeletet írt alá Donald Trump, radikális változtatásokat hozva - összefoglaló

A hivatalába január 20-án beiktatott 47. amerikai elnök kilépteti országát a WHO-ból és a párizsi klímaegyezményből, véget vet a "gender ideológiának" és csupán két biológiai nem létezését ismeri el, szabadon engedi a Capitolium ostroma miatt elítélteket, illetve volt kormánytisztviselőket kíván felelősségre vonni választási beavatkozások miatt. Visszavonja az előző adminisztráció közel 80 intézkedését is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.21. kedd, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Éppen csak lemaradt a dobogóról Magyarország az európai elektromos autó eladások statisztikájában

Éppen csak lemaradt a dobogóról Magyarország az európai elektromos autó eladások statisztikájában

Magyarországon nőtt az egész Európai Unióban a negyedik legnagyobb mértékben a tisztán elektromos autók forgalomba helyezése éves alapon mind 2024. decemberében (77,6%-kal), mind a 2024-es év egészében (47,7%-kal) – derült ki az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (ACEA) ma nyilvánosságra hozott adatközléséből. Ennek ellenére még van növekedési lehetőség, mivel az újonnan forgalomba helyezett gépjárművek nagy részét még mindig a benzin- és dízel alapú meghajtások adják.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×