A verseny kimenetelét egyértelműen irányítani próbálják a háttérből - mondta Stacey Kumagai, a hollywoodi szórakoztatóipar egy veterán zsurnalisztája. Szerinte az Oscar-láz annyit jelent, hogy egyesek már beindították megelőző, figyelemfelhívó kampányukat. Ilyenkor sokan pénzzel próbálnak rávenni másokat arra, hogy egy bizonyos emberrel foglalkozzanak, róluk írjanak.
A Los Angeles Times publicistája szerint mostantól elárasztanak bennünket az Oscar-előrejelzések, amelyek néha teljesen értéktelenek. Szerinte ez az időszak nem más, mint a mézes-mázos marketingkampány ideje.
A jelöltek listáját január 23-án hozzák nyilvánosságra, a nyertesek sora pedig egy hónappal később, február 25-én derül ki. A Time magazin újságírója szerint épp ezért a díjazásokkal novemberben foglalkozni teljességgel elhamarkodott. Az átadón előtérbe kerülő filmek jórészét ugyanis a közvélemény még nem is látta.
Mint Richard Schickel írta, a mostani hűhót a publicisták, a stúdiók vagy az önelégült előadók és rendezők keltik.
A filmstúdiók azonban hisznek a díjkiosztó előtti zsongás hasznosságában. Az utóbbi hetekben számos speciális DVD-t küldtek szét. Az írásvédett lemezek segítségével az Film Akadémia tagjai már a bemutatók előtt láthatják az alkotásokat. A Little Miss Sunshine, az United 93 vagy a Skócia utolsó királya még sokáig nem kerül a mozikba, a döntőbírák azonban már láthatják.
A sajtó pedig már több héttel ezelőtt felkapott olyan filmeket, amelyeket csak jövőre mutatnak be a mozik.