eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: Pixabay

"Csendes gyilkosok" az elektromos autók?

Főként városi környezetben nagyobb veszélyt jelentenek az elektromos autók a gyalogosokra, ugyanis az emberek többsége nem csak a látására, hanem a hallására is támaszkodik közlekedéskor.

Az elektromos és hibrid járművek jóval csendesebbek, mint a belsőégésű motoros autók, ezért nagyobb is a veszély, hogy gyalogost ütnek, mivel nehezebben hallhatók, különösen városi területeken - írja a The Guardian cikke nyomán a Telex.

Szakértők arra a megállapításra jutottak a brit közlekedési balesetek elemzésével, hogy a hibrid és elektromos autók nagyobb valószínűséggel ütik el a gyalogosokat, mint a robbanómotoros járművek., különösen városi környezetben.

Az eredmények alapján adott megtett távolsághoz arányítva kétszer nagyobb a valószínűsége, hogy egy hibrid vagy elektromos kocsi üt el gyalogost.

Arra nem tér ki az elemzés, hogy az e-autók miért veszélyesebbek, de a kutatók gyanítják, hogy az egyik fontos tényező a hanghatás, a másik pedig, hogy ezeknek a járműveknek jellemzően fiatalabb és kevésbé tapasztalt a közönsége.

Philip Edwards, a London School of Hygiene & Tropical Medicine epidemiológiai és statisztikaprofesszora, a tanulmány vezető szerzője azt mondta a lapnak, hogy "az elektromos autók veszélyt jelentenek a gyalogosokra, mert kevésbé valószínű, hogy meghallják őket, szemben a benzines vagy dízeles autókkal". Hozzátette, az államvezetéseknek ezeket a kockázatokat is fel kell vázolnia, ha le szeretnének számolni a robbanómotoros járművekkel.

A professzor szerint az elektromos autók sofőrjeinek is jobban oda kell figyelniük, mert a gyalogosok többsége a hagyományos közlekedéshez van hozzászokva, és nagyban hagyatkozik nem csak a látására, hanem a hallására is.

A közúti közlekedési balesetek a vezető halálokok között vannak a gyermekek és fiatal felnőttek körében az Egyesült Királyságban, a gyalogosok adják az utakon történő összes haláleset negyedét.

Hasonló eredményre jutottak a tengerentúlon is, 2017-ben az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériumának jelentése szerint az elektromos és hibrid autók 20 százalékkal nagyobb kockázatot jelentenek a gyalogosokra, mint a benzines és dízelmotoros autók, és 50 százalékkal nagyobb kockázatot jelentenek a kis sebességű mozgások, például kanyarodás, tolatás vagy a forgalomban való indulás során.

Phil Edwards és munkatársai 2013 és 2017 közötti adatokat vizsgáltak az Egyesült Királyságban történt közúti balesetekről. A Journal of Epidemiology and Community Health szaklapban megjelent tanulmány szerint az átlagos éves gyalogos balesetek száma 100 millió megtett mérföldre vetítve 5,16 volt az elektromos és hibrid autók esetében, míg a benzines és dízelautóknál ez az arány mindössze 2,4.

A kutatók azt is megállapították, hogy vidéki viszonylatban az elektromos autók nem bizonyultak veszélyesebbnek, mint a robbanómotoros járművek.

Címlapról ajánljuk

Érdemes bátornak lenni és vállalni a vitákat első látásra megnyerhetetlen ügyekben is

Szokásos év végi nemzetközi Kormányinfó-sajtótájékoztatóját tartotta december 21-én a miniszterelnök a Karmelita kolostorban, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter társaságában. Értékelte a magyar uniós elnökséget és közölte, hogy 2025-re nagyszerű évet vár. Az újságírók kérdezték a földgázszállítási kihívásokról, a romániai választásokba való beavatkozás elkerülésének lehetőségéről, a hazai választási törvény esetleges további módosításáról, Magyar Péterről, az uniós pénzösszegek megszerzésének lehetőségéről, a közel-keleti helyzettel kapcsolatos erőfeszítéseiről, a budai Várban felújított Pénzügyminisztérium sorsáról, illetve a forint árfolyamáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×