Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: Pixabay

A problémák se számítanak az autópiac királyánál - lista

A japán vállalat a sorozatos botrányok ellenére is uralja az autóeladásokat, folyamatosan a csúcson tudnak maradni. Az eladások egyharmadát a hibridek teszik ki.

Sorozatban negyedik éve számít a globális autógyártás legnagyobb szereplőjének a Toyota csoport, amely az idén is megelőzi trónjától megfosztott elődjét, a Volkswagen csoportot - írja a Világgazdaság a japán autógyár által közölt novemberi statisztikák alapján. Az adatok arról tanúskodnak, hogy a vállalat behozhatatlan előnnyel indult neki az év utolsó hónapjának.

Ráadásul az eredmény attól sem fog megváltozni, hogy a Toyota csoport leányvállalatánál, a Daihatsunál egy hónapra leállították a termelést az ütközésbiztonsági tesztek meghamisításával előidézett botrány miatt. A cégnél 1989 óta trükköztek a tesztekkel, összesen 64 modelljét érinti a manipuláció, amelynek anyagi konzekvenciáit a fogyasztók és a beszállítók felé is vállalja az anyacég - írja a gazdasági lap.

Amellett, hogy megőrizte piacvezető szerepét a gyártó, értékesítési csúcsot is felállított:

novemberben összesen 986 262 darab Toyota, Hino, Daihatsu és Lexus talált gazdára globálisan.

Ez 12 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőtti november teljesítményét. A lap szerint ha ez így megy tovább, akkor a Toyota a teljes, jövő márciussal záruló üzleti évére is felteheti a koronát az újabb rekordok felállításával.

Meghajtás terén egyelőre még a belső égésű motorok viszik a prímet, habár a Toyota csoport klasszikus hibridjei novemberben hatalmas, 51,6 százalékos plusz értékesítéssel zártak.

Gyakorlatilag minden harmadik eladott Toyota hibrid volt, melyek Kínában különösen népszerűek.

A globálisan eladott darabszám szerint a következőképpen alakul a 2023-as rangsor:

  1. Toyota csoport
  2. Volkswagen csoport
  3. Hyundai csoport
  4. Stellantis
  5. Renault-Nissan-Mitsubishi
  6. General Motors
  7. Honda
  8. Ford Motor
  9. BYD
  10. Suzuki csoport
Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×