A feketedoboz, amelyet már eljuttattak a vizsgálóbizottsághoz, "jó állapotban van" - közölte Adel Yzquierdo több kubai állami médiummal. "A másodikat is várhatóan órákon belül megkapjuk" - tette hozzá a miniszter.
A feketedobozokból az ügyben nyomozó hatóságok várhatóan rövidesen kinyerik a Cubana de Aviación nevű kubai légitársaság által a Global Air nevű, Aerolineas Damojh néven is regisztrált mexikói légitársaságtól bérelt gép eddig ismeretlen hátterű szerencsétlenségével kapcsolatos adatokat.
A baleset után, amely közel három évtizede a legsúlyosabb szerencsétlenség Kubában, Miguel Díaz-Canel új kubai elnök azonnal bejelentette, hogy megkezdődött a vizsgálat.
A mexikói polgári légiközlekedési hatóság szakértőket küldött a szigetországba, hogy segítséget nyújtsanak kubai kollégáiknak a tragédia körülményeinek tisztázásában, a Boeing repülőgépgyár pedig műszaki szakemberekből álló csapatot állított fel, hogy eleget tegyenek a kubai hatóságok esetleges kéréseinek.
A mexikói kormány szerint a gépet 1979-ben gyártották, és 2017-ben volt utoljára átvizsgáláson.
A Global Air egyik volt pilótája a Milenio napilapnak elmondta, hogy 2005 és 2013 között hiányosságokat tapasztalt a gépek karbantartásában. "A szerelők nagyon értik a dolgukat, de nincsenek alkatrészek" - mondta. Hozzátette, hogy dolgozott együtt a szerencsétlenül járt gép pilótájával, José Luis Nunezzel, akit "nagyon tehetséges és jól képzett" embernek nevezett.
A Kubai Egyházak Tanácsa közölte, hogy egy evangélikus egyház 20 papja utazott a szerencsétlenül járt repülőgépen. Valamennyien a kelet-kubai názáreti egyház lelkipásztorai voltak - erősítette meg Maite Quesada, a tanács tagja. A csoport több napot töltött egy találkozón a fővárosban, és Holguín tartományba tartottak otthonukba, illetve állomáshelyükre, amikor a gép lezuhant.