eur:
416.02
usd:
399.54
bux:
0
2025. január 7. kedd Attila, Ramóna
02 December 2024, Bavaria, Munich: Hubert Aiwanger (l-r, Free Voters), Minister of Economic Affairs of Bavaria, Horst Ott, IG Metall District Manager of Bavaria, Markus SĂśder (CSU), Prime Minister of Bavaria, Hildegard MĂźller, President of the German Automobile Association VDA, and Christian Bernreiter (CSU), Construction and Transport Minister of Bavaria, take part in a press conference after an automotive summit. Bavarian Minister President SĂśder (CSU) has invited all key representatives of the industry - employers and employees, trade unions and associations, car manufacturers and suppliers - to an automotive summit. Photo: Sven Hoppe/dpa (Photo by Sven Hoppe/picture alliance via Getty Images)
Nyitókép: Sven Hoppe/picture alliance via Getty Images

Berlinhez és Brüsszelhez intézett követelésekkel ért véget a bajorországi autóipari csúcs

A CO2-flotta-határértékek túllépéséért kiszabott bírságok bizonyos feltételek melletti felfüggesztését, az elektromobilitás finanszírozásának felújítását, a tehergépjárművek útdíjának csökkentését, valamint az új technológiák iránti nagyobb nyitottságot vár Berlintől és Brüsszeltől a Markus Söder bajor miniszterelnök által összehívott autóipari csúcstalálkozó.

A Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke, Hildegard Müller a bürokrácia csökkentésének szükségességét hangsúlyozta a hétfői rendezvényen, hozzátéve, hogy „bízik a bajor támogatásban, mert Bajorország hangját Berlinben és Brüsszelben is meg fogják hallani”.

Az IG Metall szakszervezet regionális vezetője, Horst Ott üdvözölte a csúcstalálkozó által a politikának küldött jelzéseket. Hangsúlyozta azonban, hogy nemcsak a technológiában, hanem „emberekben is tudni kell gondolkodni”, ezért az esetleges támogatásoknak konkrét helyszínekhez kell kötődniük, és a hazai munkahelyek biztosítását is szolgálniuk kell.

Markus Söder bajor miniszterelnök kiemelte a már bejelentett átalakítási alap jelentőségét, amelyből legalább 100 millió eurót irányítanak az autóiparba – különösen a beszállítókhoz. Megerősítette továbbá Bajorország 2030-ra kitűzött célját 100 ezer töltőállomás és hidrogéntöltő állomás létesítésére a szövetségi tartományban. Söder szerint jelenleg 30 ezer töltőállomás működik.

A Greenpeace környezetvédelmi szervezet bírálta Söder felhívását, hogy az Európai Unió álljon el a belső égésű motorok fokozatos kivonásától. „Söder nem kötelezte el magát egyértelműen az elektromos autók jövője mellett, és továbbra is a belső égésű motorok szükséges kivonása ellen agitál. Ez tovább növeli a BMW, az Audi és más német gyártók lemaradását” – mondta a szervezetet képviselő Saskia Reinbeck, aki szerint egyértelmű technológiaváltási dátum nélkül „az iparág tovább fog tántorogni, a kínai e-autó konkurencia pedig maga mögött hagyja a német gyártókat”.

Címlapról ajánljuk
Tálas Péter: az Egyesült Államok praktikus okokból nem fogja elengedni Ukrajna kezét

Tálas Péter: az Egyesült Államok praktikus okokból nem fogja elengedni Ukrajna kezét

"A fő kérdés az, hogy demokratikus országok lesznek-e a meghatározói a jövő világrendjének, vagy az autoriter rendszerek. Nagyon sokan azt gondolják, hogy az autoriter rendszerek lesznek, mert azt látjuk, hogy az autoriter rendszerek jobban megértik egymást" – vélte Tálas Péter, a Nemzet Kiszolgálati Egyetem John Lukács Intézet egyetemi docense az InfoRádió Aréna című műsorában egy új tanulmánykötet kapcsán. Beszélt a világrendváltozás okozta kilátásokról és arról is, hogy az ukrajnai háború tétje, hogy a világban az érdekszféra politika vagy a befolyási övezet politika lesz-e az uralkodó.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.07. kedd, 18:00
Aczél Petra
kommunikációs szakértő, a MOME rektorhelyettes
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. január 6. 19:29
×
×
×
×