Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Tej Terméktanács

Sanyarú helyzetbe került a rögös túró, de van remény

A Tej Terméktanács nagyon bízik a pozitív változásban, de az elmúlt két év hatalmas inflációs hulláma szinte maga alá temette a hagyományos, különleges terméket. Felmérték a 2022-ben marketingkampány alá vont élelmiszer helyzetét.

2019-ben a Rögös túrót, mint hagyományos különleges élelmiszert elismerte és felvette nyilvántartásába az Európai Unió. A Tej Terméktanács a rögös túró mint hagyományos különleges termék ismertségének elősegítése céljából 2022 januárjában kétéves marketing kampányt indított. Aztán jött az infláció, majd 2023 decemberében egy újabb "terepszemle".

Ami a részleteket illeti, a Tej Terméktanács Infostarthoz eljuttatott közleményéből kiderül: a tejágazatot kívülről ért gazdasági hatások miatt a túrófogyasztás sokat szenvedett. A túró az első olyan tejtermékek között van, melyek inflációs környezetben könnyen kimaradnak a vásárlói kosárból; "ha húsvétkor vagy karácsonykor kevesebb túrós sütemény készül az otthonokban, hamar meglátszódik a statisztikákban" - olvasható a közlésben.

Ami a számokat illeti, 2023-ra 10 százalék felett esett a túrók belföldön értékesített mennyisége, melyet az előállítási költségek jelentős emelkedése indukált. A statisztikák azt mutatják, hogy minden második kiló tehéntúró immár az EU által is elismert rögös túróként kerül értékesítésre.

A Trend International Market Research Kft. két fázisú kutatásának egyik fő témája a túrófogyasztási tendenciák és az azt befolyásoló tényezők feltárása volt. A túróvásárlást az elmúlt egy évben is elsősorban

  • az ártényezők és
  • az akciók

mozgatták.

"Jellemzően ott és akkor vásárolnak túrót a fogyasztók, ahol és amikor akciós. A márkahűség csak minimális mértékben jellemző, miközben jól érzékelhető a saját márkás termékek iránti nyitottság" - derül ki az összefoglalóból.

A kutatási eredmények ugyan biztató jövőt mutatnak, de az elmúlt egy év fogyasztási tendenciái még csökkenésről szólnak: a túrófogyasztók között még sokkal többen (36 százalék) voltak azok, akik úgy nyilatkoztak, hogy csökkent a fogyasztásuk az elmúlt egy év során, mint akiknek nőtt (15 százalék), amit elsősorban a túró drágulásával indokoltak a vásárlók. Ugyanakkor pozitív tendencia, hogy míg 2022-ben még minden második túróvásárló fogyasztáscsökkentésről számolt be, tavaly ezt már csak minden harmadik tette. A jövőt pedig még optimistábban látják: korábban még minden harmadik vásárló úgy vélte, hogy csökkenni fog a fogyasztása a jövőben (és ezt a számok vissza is igazolták), most viszont már csak 12 százalék prognosztizált fogyasztáscsökkentést, miközben 16 százalék fogyasztásnövelést tervez.

A kampány hatását is felmérték, sokan találkoztak a reklámfilmekkel, a szlogenekkel és az influenszermegjelenésekkel is, "tudatosult a rögös túró elnevezés".

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

A karácsony közeledtével egyre aktuálisabbá válik a kérdés, hogy milyen karácsonyfát érdemes választani. Az elmúlt években egyre szélesedő választék az élő fenyők és műfenyők piacán azt is magával vonja, hogy egyre többen szeretnék megtudni, melyik típus mellett, milyen érvek szólnak. Az ünnep egyik legnagyobb döntéshelyzetének számító karácsonyfa választása mára az interneten is sokakat foglalkoztat, ezért a Google Trends adatai alapján megnéztük, hogy milyen trendek figyelhetőek meg az internetes keresések terén az idei karácsony előtt, hazánkban és világszerte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×