eur:
406.72
usd:
358.21
bux:
92609.07
2025. április 25. péntek Márk
Megváltozott forgalmi rend a Szilágyi Erzsébet fasoron 2015. október 19-én, miután megkezdődött a munka a felújítás alatt álló Széll Kálmán tér jelzőlámpás csomópontjának középső részén. A Szilágyi Erzsébet fasor-Krisztina körút útvonalon a nagy csomópontban csak kétszer egy sávon haladhat a közúti forgalom, és ideiglenesen nem lehet a Szilágyi Erzsébet fasor felől a Margit körút, illetve a Dékán utca felé balra kanyarodni.
Nyitókép: MTI Fotó: Marjai János

Tovább öregedtek az autóink

Több mint 15 éves az átlagéletkora a hazai kocsiknak, zsugorodott az újautó-piac, és a használtakból is kevesebb kelt el tavaly, mint korábban.

A magyar autópiac negatív csúcsot döntött 2023-ban. Legalábbis az autók átlagéletkorának alakulása alapján. A június végén nyilvántartott több mint 4,1 millió személyautó átlagban 15,6 éves volt, ez pedig új rekordot jelent- írja a totalcar.hu.

Az átlagéletkor fokozatosan nőtt az elmúlt időszakban. A kétezres évek közepén alig több mint 10 év volt az átlagéletkor, 2015-ben már 13,7 évnél járt. A 15 éves határt 2021 végén lépte át a magyar flotta. Az autók drágulása miatt, és az infláció megugrása nyomán nőttek a kiadások, így a lakosság nagy része és sok cég is elhalasztotta a nagyobb beruházásokat.

A hitelből vagy lízingkonstrukció segítségével történő vásárlás sem jelentett kiutat, mivel pont az infláció miatt nagyon magasak voltak a kamatok.

A Datahouse számai szerint 2023 első tizenegy hónapjában kevesebb mint 100 ezer új autót helyeztek forgalomba, ez 4 százalékkal marad el az egy évvel korábbi szinttől. Ráadásul az uniós országok közül egyedül Magyarországon zsugorodott az újautó-piac. A használtautó-piactól sem igazán lehetett várni, hogy hozzájáruljon az átlagéletkor csökkenéséhez,

kevesebb mint 99 ezer használt autót helyeztek forgalomban a tavalyi év első tizenegy hónapjában,

szemben az egy évvel korábbi közel 119 ezres volumennel. A behozott használt autók 32 százaléka ráadásul idősebb volt 16 évnél, 34 százalékuk pedig 11-15 éves. Csak a fennmaradó 34 százalékba tartozó használt autók fiatalabbak 10 évnél.

Címlapról ajánljuk

Salát Gergely: vámháború, gazdasági átalakulás és a kínai–amerikai rivalizálás kulisszatitkai

Az amerikai–kínai vámháború hátteréről, lehetséges hatásairól, a kínaiak várható reakcióiról, az ottani gazdaság szükséges szerkezeti átalakításáról, 400 millió „másodrendű” állampolgárról és Oroszország szerepéről is beszélt Salát Gergely, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa az InfoRádió Aréna című műsorában.
VIDEÓ
Csányi Sándor: nem építek dinasztiát

Csányi Sándor: nem építek dinasztiát

Pénteken 10 órától tartja éves rendes közgyűlését az OTP, amelyen részt vesz Csányi Sándor elnök-vezérigazgató és az OTP Bank menedzsmentjének tagjai. Az eseményen a részvényesek szavaznak többek között a tavalyi eredmény után fizetendő osztalék mértékéről és saját részvények visszavásárlásáról is. Az eseményről élőben tudósítunk. Az OTP részvényekkel is kiemelten foglalkozunk május 8-án a Portfolio Investment Day 2025 befektetési konferenciánkon, ahol profi szakemberek osztják meg befektetési ötleteiket, legyen szó a részvény-, állampapír-, nyersanyag- vagy ingatlanpiacról. Információ és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. április 25. 13:58
×
×
×
×